Betulkan pecutan tetikus PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG)

PlayerUnknown's Battlegrounds selama beberapa bulan adalah permainan video yang paling popular dan ia berkembang seperti kumpulan samseng. Seolah-olah tidak ada yang dapat menghentikan monster permainan ini, tetapi kemudian permainan Fortnite dan Battle Royale yang lain datang, dan itu lain kali. Hari ini kita akan membincangkan masalah tertentu yang telah dihadapi oleh beberapa pengguna pada masa lalu, dan banyak yang pasti akan menghadapinya pada masa akan datang. Anda lihat, beberapa pengguna telah mengadu tentang masalah percepatan tetikus dengan PUBG , dan itu boleh menjadi masalah besar ketika anda berada di tengah pertandingan panas.

Isu pecutan tetikus PlayerUnknown Battlegrounds

Kita semua tahu betapa kompetitifnya PUBG, oleh itu, tetikus harus selalu berjalan dengan sebaiknya dan bukannya dalam keadaan di mana ia boleh menyebabkan masalah serius semasa bermain. Mendapatkan Makan Malam Ayam adalah suatu keharusan, dan tidak ada perkara teknikal yang boleh menghalangi jalan anda.

1] Lumpuhkan Tingkatkan Ketepatan Penunjuk

Sekiranya anda mahukan penyelesaian cepat untuk masalah PUBG anda, maka kami sarankan untuk mematikan Ketepatan penunjuk. Ini adalah tugas yang mudah, jadi ikuti arahan di bawah dengan sangat teliti.

Percepatan tetikus PlayerUnknown's Battlegrounds

Klik pada kekunci Windows + I untuk menghidupkan aplikasi Tetapan yang indah , kemudian pilih Peranti . Dari sini, anda mesti mengklik Tetikus untuk melihat semua pilihan yang ada.

Setelah mengklik Tetikus, tatal ke bawah sehingga anda melihat Tetapan Berkaitan . Di bawahnya, ada pilihan yang mengatakan Pilihan tetikus tambahan , cukup klik padanya. Melakukan ini akan membuka tetingkap Mouse Properties .

Klik pada tab yang menyatakan Pointer Options , kemudian batalkan pilihan Tingkatkan ketepatan penunjuk .

Sebelum melakukan perkara lain, ubah tetapan DPI tetikus ke 400-600-800-1000. Klik OK , mulakan semula komputer anda, dan periksa lagi.

Baca : Sekiranya anda mematikan Enhance Pointer Precision di Windows 10?

2] Edit kekunci tetikus

Cara lain untuk melambatkan penunjuk tetikus ialah dengan menggunakan Tetapkan Kekunci Tetikus.

Klik pada kekunci Windows + R untuk melancarkan kotak dialog Jalankan , kemudian ketik Control Panel di kawasan terbuka. Tekan kekunci Enter dan tunggu tetingkap Panel Kawalan muncul.

Klik pada Kemudahan Kemudahan , kemudian Pusat Kemudahan Kemudahan . Perkara seterusnya yang perlu dilakukan ialah memilih Buat tetikus lebih mudah digunakan , dan akhirnya, pilih Siapkan Tombol Tetikus yang terletak di bawah Kendalikan tetikus dengan papan kekunci.

Sekarang, di bawah Pointer Speed , ubah percepatan menjadi kelajuan yang paling diingini, sangat mudah.

Setelah selesai, jalankan lagi PUBG dan uji apakah ia berfungsi sebagaimana mestinya.

Semoga ini dapat membantu!

Percepatan tetikus PlayerUnknown's Battlegrounds