Betulkan Ralat Skrin Biru PDC_WATCHDOG_TIMEOUT pada Windows

The PDC_WATCHDOG_TIMEOUT Blue ralat stop skrin mempunyai nilai menyemak bug 0x0000014F dan berlaku apabila satu komponen sistem yang telah gagal untuk bertindak balas dalam tempoh yang diperuntukkan, mencegah sistem daripada keluar siap sedia berhubung. Sekiranya anda menghadapi BSOD ini, maka beberapa cadangan dalam siaran ini dapat membantu anda.

PDC_WATCHDOG_TIMEOUT

Pemeriksaan pepijat PDC_WATCHDOG_TIMEOUT mempunyai nilai 0x0000014F. Ini menunjukkan bahawa komponen sistem gagal untuk bertindak balas dalam jangka masa yang diperuntukkan, yang menghalang sistem daripada keluar dari bersedia.

PDC_WATCHDOG_TIMEOUT

Anda boleh mencuba cadangan berikut:

  1. Kemas kini atau Pemacu Rollback.
  2. Jalankan Alat Diagnostik Memori Windows.
  3. Putuskan sambungan perkakasan baru.
  4. Kemas kini BIOS.

Lakukan Pemulihan Sistem dan lihat apakah masalah itu dapat diatasi. Sekiranya tidak, mulailah ke Safe Mode dengan Networking dan cuba cadangan berikut.

1] Kemas kini atau Rollback Pemacu yang berkenaan

Pemacu peranti yang terlibat termasuk dalam kategori pengawal IDE ATA / ATAPI dan semua penyertaan seperti Pengawal Standard SATA AHCI. Pemacu ini mesti dikemas kini - jadi kemas kini pemacu ini.

Sekiranya anda mengemas kini pemacu ini baru-baru ini, mungkin anda perlu mengembalikan pemacu.

2] Jalankan Alat Diagnostik Memori Windows

Jalankan Memory Check di komputer anda. Mulakan dengan menekan kombinasi butang WINKEY + R untuk melancarkan utiliti Run . Kemudian taip, mdsched.exe dan tekan Enter . Ia akan melancarkan Windows Diagnostic Memory Tool dan akan memberikan dua pilihan-

  1. Mulakan semula sekarang dan periksa masalah (Disyorkan)
  2. Periksa masalah pada masa saya memulakan komputer

Mengikut pilihan yang anda pilih, komputer akan dimulakan semula dan memeriksa masalah berdasarkan memori. Sekiranya anda mendapat masalah di sana, ia akan menyelesaikannya secara automatik jika tidak ada masalah yang dikesan, ini mungkin bukan penyebabnya.

3] Putuskan sambungan perkakasan baru

Anda boleh mencuba memutuskan apa-apa peranti perkakasan baru yang anda pasangkan baru-baru ini. Kesalahan ini juga boleh dicetuskan jika peranti yang baru dipasang menjadikan pemproses terlibat dengan pelbagai arahan seperti pemasangan pemacu yang salah dan banyak lagi.

Oleh itu, disarankan untuk membuang sebarang peranti perkakasan tersebut satu persatu dan periksa sama ada ia menyelesaikan masalah anda. Dan jika anda menjumpai peranti tertentu yang mencetuskan ralat, anda boleh memeriksa sama ada pemacu terkini untuknya cukup stabil dengan sistem operasi anda.

4] Kemas kini BIOS

BIOS adalah bahagian komputer yang sensitif. Walaupun merupakan komponen perisian, fungsi perkakasan sangat bergantung padanya. Oleh itu, anda harus berhati-hati semasa mengubahsuai apa-apa dalam BIOS. Saya mengesyorkan anda melangkau kaedah ini jika anda tidak tahu apa yang anda lakukan atau tidak tahu bagaimana melakukannya.

Untuk mengemas kini BIOS, mulakan dengan menekan kombinasi butang WINKEY + R untuk memulakan kotak Run dan ketik msinfo32 dan kemudian tekan Enter.

Ini akan membuka Maklumat Sistem. Di bahagian bawah, anda akan menemui medan carian; di sana anda perlu mencari Versi BIOS dan tekan Enter.

Di sana, anda akan dapat melihat versi dan pembangun BIOS yang terpasang di komputer anda.

Sekarang, anda pergi ke laman web pengeluar anda dan kemudian dapatkan versi terbaru BIOS yang dimuat turun ke komputer anda.

Sekiranya anda menggunakan komputer riba, pastikan anda menyimpannya sehingga kemas kini BIOS ini dipasang.

Klik dua kali pada fail yang baru dimuat turun untuk memasang versi baru BIOS. Setelah selesai, hidupkan semula komputer anda agar perubahan tersebut berlaku.

Sekiranya anda menggunakan CPU yang dipasang untuk menjalankan salinan Windows 10, ia akan menjadi sangat rumit bagi anda.

Sekiranya anda tidak melihat nama pengeluar yang betul di tetingkap Maklumat Sistem, anda perlu menyemak laman web pengeluar papan induk anda. Sebaik sahaja anda melayari laman web, pergi ke bahagian muat turun laman web untuk mendapatkan versi terbaru BIOS untuk komputer anda. Biasanya, American Megatrends 'digunakan untuk memasang komputer, tetapi dalam mana-mana keadaan, anda juga boleh memeriksa Kemas kini Windows untuk mengetahui versi BIOS baru yang tersedia untuk komputer anda.