Perbaiki ralat PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050

The PAGE BERSALAH DALAM NONPAGED AREA ralat stop boleh berlaku apabila komputer adalah di bawah beban berat. Memeriksa bug memiliki nilai 0x00000050 dan juga dapat menunjukkan bahawa memori sistem yang tidak sah telah dirujuk. Alamat memori mungkin salah, atau alamat memori menunjuk ke memori yang dibebaskan. Perkakasan yang rosak, perkhidmatan sistem kereta, perisian antivirus, dan jumlah NTFS yang rosak semuanya boleh menghasilkan jenis kesalahan ini.

Hentikan 0x00000050 (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4), PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

FAKTA MUKA SURAT DI KAWASAN NONPAGED

FAKTA MUKA SURAT DI KAWASAN NONPAGED

Mesej Berhenti ini berlaku apabila data yang diminta tidak dijumpai dalam memori. Sistem menghasilkan kesalahan, yang biasanya menunjukkan bahawa sistem mencari data dalam fail paging. Namun, dalam keadaan ini, data yang hilang dikenal pasti berada di dalam kawasan memori yang tidak dapat dihapus ke cakera. Sistem mengalami kerosakan, tetapi tidak dapat mencari, data dan tidak dapat dipulihkan. Perkakasan yang rosak, perkhidmatan sistem kereta, perisian antivirus, dan jumlah NTFS yang rosak semuanya boleh menghasilkan jenis kesalahan ini.

Sekiranya anda menambahkan perkakasan baru-baru ini, alih keluar dan lihat. Sekiranya anda mengemas kini mana-mana pemacu kemunduran baru-baru ini atau nyahpasangnya dan lihat Sekiranya ini tidak membantu, teruskan.

1. Uji Ingatan anda

Untuk memperbaikinya, anda perlu menjalankan Memory Check di komputer anda. Mulakan dengan menekan kombinasi butang WINKEY + R untuk melancarkan utiliti Run . Kemudian taip, mdsched.exe dan tekan Enter . Ia tidak akan melancarkan Alat Diagnostik Memori Windows dan akan memberikan dua pilihan-

  1. Mulakan semula sekarang dan periksa masalah (Disyorkan)
  2. Periksa masalah pada masa saya memulakan komputer

Sekarang, mengikut pilihan yang anda pilih, komputer akan dimulakan semula dan memeriksa masalah berdasarkan memori. Sekiranya anda mendapat masalah di sana, ia akan menyelesaikannya secara automatik jika tidak ada masalah yang dikesan, ini mungkin bukan penyebabnya.

2. Jalankan Pemeriksa Fail Sistem

Ini akan memperbaiki fail sistem Windows yang berpotensi rosak atau rosak. Anda perlu menjalankan perintah ini dari command prompt yang ditinggikan.

Anda juga boleh menggunakan FixWin perisian percuma kami untuk menjalankan utiliti Pemeriksa Fail Sistem dengan satu klik.

3. Lumpuhkan Pengurusan Saiz Fail Paging Automatik

Pertama sekali, mulakan dengan mengklik kanan pada PC Ini. Anda boleh menemui PC ini di Desktop atau semasa mencarinya di Kotak Carian Cortana.

Kemudian klik pada Properties. Sekarang di lajur kiri, klik pada Tetapan sistem lanjutan.

Pastikan anda berada di tab berlabel Advanced.

Di bawah bahagian yang disebut sebagai Performance, klik pada butang yang disebut sebagai Settings.

Tetingkap mini baru akan muncul, arahkan ke tab yang disebut Advanced di sana juga.

Di bawah bahagian yang disebut sebagai Memori Maya, klik pada butang yang disebut sebagai Ubah.

Tetingkap mini baru yang lain akan muncul. Hapus centang pilihan yang menyatakan, Urus secara automatik ukuran fail paging untuk semua pemacu.

Sekarang kita harus meningkatkan ukuran Page FIle. Untuk melakukannya, gandakan jumlah memori yang diperuntukkan secara lalai di dalam medan teks.

Sebagai contoh, ukuran paging untuk mesin saya diberi Minimum 16MB, jadi untuk ukuran awal, menjadikannya 32MB. Oleh kerana nilai yang disyorkan adalah 1907MB, saya akan membuat ukuran maksimum sekitar 4000MB. Ini sekarang akan memperuntukkan lebih banyak ruang untuk mencari ke dalam pemacu individu.

Dan kemudian klik OK. Tutup semua tetingkap dan Nyalakan semula komputer anda agar perubahan tersebut berlaku.

4. Kemas kini Pemacu Peranti anda

Terdapat kemungkinan besar bahawa pemacu yang dipasang pada komputer anda tidak serasi dengan Windows 10. Mengemas kini pemacu anda tidak sukar. Hanya pergi ke Pengurus Peranti untuk melakukan perkara yang diperlukan. Atau, anda boleh pergi ke bahagian Muat turun di laman web pengeluar anda. Dapatkan semua pemacu yang lebih baru daripada yang dipasang pada komputer anda.

4. Pemulihan Sistem

Anda boleh cuba menggunakan Pemulihan Sistem dan mengembalikan komputer anda ke keadaan stabil yang diketahui sebelumnya. Sekiranya anda cenderung untuk tidak menggunakan ciri ini, anda selalu dapat menggunakannya kerana ia menjadi pembaikan yang sangat boleh dipercayai ketika menyelesaikan beberapa kesalahan.

5. Lumpuhkan Aplikasi Antivirus anda

Perisian antivirus juga dapat memicu pesan Berhenti ini. Lumpuhkan program dan tentukan apakah ini menyelesaikan ralat. Anda boleh mematikan Windows Defender di komputer anda jika anda menggunakan perisian antivirus pihak ketiga, cukup klik kanan pada ikon antivirus anda pada System Tray pada Taskbar anda. Kemudian, pilih pilihan untuk mematikan perlindungan antivirus anda untuk masa yang terhad. Pilih pilihan yang sesuai.

6. Periksa Kesalahan cakera

Kelantangan NTFS yang rosak juga dapat menghasilkan ralat ini. Jalankan chkdsk /f /rdi tetingkap prompt arahan untuk mengesan dan memperbaiki kesalahan cakera.

7. Lumpuhkan cache memori di BIOS

Buka BIOS dan lumpuhkan cache memori di BIOS. Lihat jika ini membantu.

8. Jalankan Penyelesai Masalah Skrin Biru Windows 10 dalam talian

Jalankan Pemecah Masalah Skrin Biru Windows 10 dalam talian dari Microsoft adalah wizard yang bertujuan untuk membantu pengguna pemula memperbaiki Kesalahan Berhenti mereka. Ini akan membantu anda memperbaiki ralat Skrin Biru ini dan menawarkan pautan berguna sepanjang perjalanan.

BSOD Berkaitan : PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (WdFilter.sys).

Beritahu kami jika siaran ini membantu.