Bad_Module_Info telah berhenti berfungsi pada Windows 10

Permainan diketahui berat pada sistem. Sebahagian dari mereka meranapkan diri, dan ada yang merosakkan sistem apabila mereka tidak mendapat cukup sumber untuk melancarkan dan bermain. Salah satu kes tersebut adalah dengan kesalahan error_module_info pada Windows 10 semasa menjalankan Fortnite, PUBG, Fortnite, CS: GO, Apex Legends, Rust, dan lain-lain. Kesalahan boleh berlaku sama ada semasa melancarkan permainan atau memainkannya.

Bad_Module_Info telah berhenti berfungsi

Ralat Bad_Module_Info pada Windows 10

Inilah yang boleh anda lakukan mengenai ralat bad_module_info pada Windows 10.

  1. Tutup permainan menggunakan kekunci Windows
  2. Lumpuhkan pengoptimuman skrin penuh
  3. Kemas kini pemacu Kad Grafik komputer anda
  4. Kemas kini BiOS
  5. Periksa fail yang hilang untuk permainan.

Sekiranya anda menghadapi ralat ini, cubalah penyelesaian berikut secara berurutan untuk mengatasinya.

1] Tutup permainan menggunakan kekunci Windows

Sekiranya permainan berhenti bertindak balas dalam mod skrin penuh dan pilihan Tutup program tidak berfungsi, tekan kekunci Windows. Ini akan membawa anda ke menu Mula dan meminimumkan permainan. Kemudian anda boleh mematikan proses permainan dari Pengurus Tugas, menghidupkan semula komputer, dan melancarkan permainan lagi.

Sekiranya ini tidak membantu, teruskan ke penyelesaian berikut.

2] Lumpuhkan pengoptimuman skrin penuh

Walaupun pengoptimuman layar penuh dimaksudkan untuk membantu permainan dengan prestasi grafik mereka, kadang-kadang, ia menyebabkan kesalahan seperti yang ada dalam perbincangan. Oleh itu, mematikan pilihan ini dapat membantu jika anda menghadapi masalah. Prosedur untuk mematikan pengoptimuman skrin penuh adalah seperti berikut:

Klik kanan pada permainan atau aplikasi dan pilih Properties .

Pada tab Keserasian , tandakan kotak untuk Lumpuhkan pengoptimuman skrin penuh .

Lumpuhkan pengoptimuman skrin penuh

Klik OK untuk menyimpan tetapan.

3] Kemas kini pemacu Kad Grafik komputer anda

Pemacu Kad Grafik yang lapuk boleh menyebabkan banyak masalah dalam sistem, termasuk masalah dalam perbincangan. Dalam kes seperti itu, penyelesaiannya adalah untuk mengemas kini pemacu Kad Grafik . Prosedur untuk melakukannya adalah seperti berikut:

Tekan Win + R untuk membuka tetingkap Run dan ketik perintah devmgmt.msc . Tekan Enter untuk membuka tetingkap Pengurus Peranti .

Kembangkan senarai Adaptor Paparan .

Klik kanan pada Pemacu Kad Grafik utama anda dan pilih Kemas kini Pemacu .

Kemas kini pemacu kad grafik

Mulakan semula sistem setelah anda mengemas kini pemacu.

4] Kemas kini BIOS

BIOS boleh dimuat turun dari laman web pengeluar komputer anda.

Untuk memastikan anda mencari BiOS dari model dan model yang betul, cari Maklumat Sistem pada bar carian dan buka tetingkap Maklumat sistem. Perhatikan butiran yang diperlukan dan muat turun versi BiOS yang sesuai dari laman web pengeluar.

5] Fail yang hilang untuk permainan

Kadang-kadang, beberapa fail yang hilang dalam permainan dapat menghalangnya daripada dilancarkan dengan menyebabkan kesalahan dalam perbincangan. Dalam kes sedemikian, anda boleh memasang semula permainan menggunakan kunci lesen yang sama. Sebaiknya muat turun permainan dari laman web rasmi pengeluar semasa memasang semula.

Semoga ia membantu!

Ralat Bad_Module_Info pada Windows 10