Cara Memperbaiki Ralat Kemas kini Windows 10 0x8007042B

Semasa mengemas kini Windows 10, jika anda menerima mesej - Ada yang tidak kena, kod ralat 0x8007042B , ini mungkin kerana pelbagai sebab. Juga, kod ralat ini dapat muncul dalam beberapa senario termasuk meningkatkan ke kemas kini fitur baru atau build baru menggunakan Media Creation Tool atau Windows Update Assistant. Kadang kala ralat boleh diikuti dengan kod tambahan yang mirip dengan 0x2000d. Walau bagaimanapun, masalah intinya tetap sama untuk semua. Dalam panduan ini, kami akan berkongsi bagaimana anda dapat menyelesaikan Ralat Kemas kini Windows 10 0x8007042B.

Ralat Kemas kini Windows 10 0x8007042B

Ralat Kemas kini Windows 10 0x8007042B

Lihat senarai dan pastikan menekan butang Kemas kini sekali lagi selepas setiap cadangan.

1] Jalankan Alat DISM

Semasa anda menjalankan alat DISM (Deployment Imaging and Servicing Managemen), ia akan memperbaiki Windows System Image dan Windows Component Store di Windows 10. Semua ketidakkonsistenan dan kerosakan sistem harus diperbaiki. Anda boleh menggunakan Powershell atau command prompt untuk melaksanakan perintah ini.

2] Jalankan Pemeriksa Fail Sistem

Ini akan membaiki fail Windows yang rosak atau rosak. Anda perlu menjalankan perintah ini dari CMD yang tinggi, iaitu command prompt yang dilancarkan dengan hak pentadbir.

3] Lumpuhkan Antivirus

Perisian Anti-Virus dan Keselamatan diketahui mencetuskan kod ralat ketika kemas kini sedang dalam proses. Anda boleh mematikan perisian tersebut atau menyahpasangnya sepenuhnya sehingga anda menyelesaikan masalah Kemas kini.

4] Mulakan semula Perkhidmatan BITS

BITS atau Background Intelligent Transfer Service adalah sebahagian daripada perkhidmatan Windows Update yang menguruskan muat turun latar belakang Windows Update, mengimbas kemas kini baru dan sebagainya. Sekiranya Kemas kini Windows anda gagal berkali-kali, anda mungkin mahu memulakan semula perkhidmatan BITS. Anda memerlukan hak pentadbir untuk menyelesaikannya.

Windows 10 Perkhidmatan BITS

  • Lancarkan konsol Perkhidmatan Windows dengan menaip services.msc pada prompt Run dan tekan kekunci Enter
  • Cari Perkhidmatan Pemindahan Pintar Latar Belakang. Klik dua kali untuk membuka Properties.
  • Di panel Properties, tetapkan jenis Startup ke Automatic (Delayed) dan klik pada Apply. Kemudian gunakan butang Berhenti untuk menghentikan Perkhidmatan dan kemudian gunakan butang Mula untuk memulakan semula Perkhidmatan.

4] Buat media Windows 10 ISO

Anda boleh memuat turun semula fail ISO dari pelayan Microsoft, dan kemudian membuat media yang boleh di-boot menggunakan fail ISO sekali lagi pada pemacu USB. Semasa menggunakan pemacu USB, pastikan untuk menggunakan pemacu yang mempunyai kelajuan baca-tulis yang hebat. Sekiranya anda menghadapi masalah membuat Alat Media, anda juga boleh melakukannya di luar talian.

5] Hubungi Sokongan Microsoft

Sekiranya tidak ada yang membantu, anda mungkin ingin menghubungi Sokongan Microsoft. Terdapat pelbagai pilihan yang ada. Pilih yang paling sesuai dengan keadaan anda dan laporkan masalah anda kepada mereka.

Semua yang terbaik!

Original text


Ralat Kemas kini Windows 10 0x8007042B