GWXUX telah berhenti berfungsi di Windows 10

GWXUX adalah proses yang bertanggungjawab untuk memuat turun dan memasang kemas kini untuk Windows 10. Ia dipasang pada komputer melalui Kemas Kini Windows. Kemas kini itu dinamakan KB3035583. Dengan ini, pop timbul Get Windows 10 dipasang dan kemudian dimulakan oleh Microsoft. Aplikasi GWXUX ini mempunyai kemampuan untuk memeriksa keserasian komputer anda untuk menjalankan kemas kini Windows 10 serta menyiapkan mesin untuk memasangnya. Biasanya, ia juga boleh menyebabkan penggunaan Disk yang berlebihan dan jarang sekali, CPU juga. Dalam artikel ini, kami akan berusaha menyelesaikan setiap kemungkinan masalah dengan fail GWXUX.exe.

GWXUX telah berhenti berfungsi

GWXUX.EXE telah berhenti berfungsi di Windows 10

1. Lumpuhkannya di dalam Penjadual Tugas

Kita perlu mematikan gwxux.exe untuk dijalankan dari Penjadual Tugas. Untuk ini, kita perlu melakukan langkah-langkah berikut.

Mula-mula, mulakan dengan mencari Penjadual Tugas di kotak Carian Cortana. Klik pada hasil yang sesuai yang anda dapat.

Sekarang, di panel kiri, dari Perpustakaan Penjadual Tugas, arahkan ke Microsoft> Windows> Persediaan> gwx.

Apabila anda memilih folder GWX, anda akan mendapat dua tugas yang disenaraikan di bawah folder itu.

Pilih kedua-dua tugas tersebut dan matikannya secara kekal.

Nyalakan semula komputer anda agar perubahan tersebut berlaku dan periksa sama ada masalah anda kini sudah selesai atau tidak.

2. Nyahpasang Kemas Kini Windows KB3035583

Mulakan dengan mencari Panel Kawalan di dalam Kotak Carian Cortana. Dan kemudian pilih pada entri yang sesuai untuk membuka Panel Kawalan.

Sebagai alternatif, anda boleh menekan kombinasi butang WINKEY + R untuk menekan utiliti Run . Sekarang, ketik Control di dalamnya dan tekan Enter. Ini akan membuka Panel Kawalan di komputer anda.

Pada bidang carian di bahagian kanan atas tetingkap, cari Lihat Kemas Kini yang Dipasang.

Di bawah menu yang dilabelkan sebagai Program dan Ciri, klik pada pautan yang mengatakan, Lihat Kemas Kini yang Dipasang.

Sekarang akan muncul semua senarai kemas kini yang dipasang di komputer anda dari Kemas Kini Windows.

Cari kemas kini yang disebut sebagai KB3035583.

Pilihnya, dan anda akan melihat butang uninstall untuk muncul di bahagian atas pada reben sub-menu seperti yang ditunjukkan dalam potongan skrin di bawah. Pilih untuk menyahpasang kemas kini itu.

Apabila komputer anda selesai dengan menyahpasang kemas kini itu untuk anda, hidupkan semula komputer anda agar perubahan tersebut berlaku.

3. Menggunakan Pemeriksa Fail Sistem

Untuk menjalankan Pemeriksa Fail Sistem, tekan kombo butang WINKEY + X atau klik kanan pada butang Mula dan klik pada Prompt Perintah (Pentadbiran) atau hanya cari cmd di kotak carian Cortana, klik kanan pada ikon Command Prompt dan klik Jalankan sebagai Pentadbir. Klik Ya untuk UAC atau arahan Kawalan Akaun Pengguna yang anda dapat. Kemudian, tetingkap Prompt Perintah akhirnya akan terbuka.

Selepas itu, taipkan arahan berikut-

sfc / scannow

Dan kemudian tekan Enter. Biarkan ia mengimbas keseluruhan pemacu untuk sebarang kesalahan dan kemudian Nyalakan semula komputer anda untuk memeriksa sama ada ia telah membetulkan ralat dengan fail GWXUX.EXE.

Semua yang terbaik.

GWXUX.EXE telah berhenti berfungsi di Windows 10