Selesaikan masalah ERR_CONNECTION_TIMED_OUT di Chrome pada Windows 10

Semasa menyambung ke laman web, jika penyemak imbas Google Chrome gagal mengambil laman web ke penyemak imbas, ini akan menyebabkan ralat mengatakan bahawa laman web ini tidak tersedia - ERR CONNECTION TIMED OUT. Selain daripada masalah Rangkaian, terdapat banyak sebab mengapa ralat ini muncul. Mari kita lihat bagaimana menyelesaikan masalah ini secara konklusif.

Kesalahan Sambungan Tamat Waktu di Chrome

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT dalam Chrome

Seringkali PC Windows anda bertanggungjawab menyebabkan masalah seperti ini. Ia boleh berlaku dengan mana-mana penyemak imbas - tetapi kerana kebanyakan menggunakan satu penyemak imbas, kita tidak akan tahu. Oleh kerana ini adalah masalah rangkaian, masalahnya hanya berkaitan dengan PC anda.

1] Periksa Kabel Rangkaian anda, Nyalakan Semula Penghala dan Sambungkan Semula

Pastikan anda memeriksa kabel anda disambungkan dengan betul ke PC atau penghala anda. Sekiranya anda menyambung melalui WiFi, pastikan anda menghidupkan semula penghala anda sekali. Terakhir, anda boleh memilih untuk selalu melupakan WiFi dan menyambung semula. Pastikan anda mengingati kata laluan.

2] Periksa Fail Host Windows anda

Semak fail Windows Hosts untuk melihat apakah laman web telah disekat. Seringkali beberapa aplikasi pihak ketiga mengubah fail untuk menambah senarai laman web. Sekiranya laman web ada dalam senarai, alih keluar.

Tetapkan semula fail Hosts

3] Keluarkan Proksi:

Tekan Windows Key + R kemudian ketik " inetcpl.cpl " dan tekan enter untuk membuka Internet Properties.

Seterusnya, Pergi ke tab Sambungan dan pilih tetapan LAN.

Hapus centang Gunakan Pelayan Proksi untuk LAN anda dan pastikan " Mengesan tetapan secara automatik " dicentang.

Klik OK kemudian Terapkan dan but semula PC anda.

Sekiranya anda menggunakan perkhidmatan proksi pihak ketiga, pastikan untuk melumpuhkannya.

4] Flush DNS dan tetapkan semula TCP / IP

Kadang-kadang laman web tidak dapat diselesaikan kerana DNS di PC anda masih mengingat IP lama. Oleh itu, pastikan Flush DNS dan Reset TCP / IP.

5] Mulakan semula perkhidmatan CryptSvc

Buka Pengurus Perkhidmatan dan mulakan semula Perkhidmatan Kriptografi. Anda juga boleh memulakan semula Perkhidmatan ini melalui tab Task Manager> Services. Ini telah diketahui dapat membantu.

6] Jalankan Alat Pembersih Chrome

Jalankan Alat Pembersih Perisian & Pembersih Malware Chrome terbina dalam penyemak imbas Chrome. Ini membantu anda membuang iklan, pop timbul & perisian hasad, halaman Permulaan Tidak Biasa, bar alat, dan apa sahaja yang merosakkan pengalaman dengan merosakkan laman web dengan memuatkan halaman dengan permintaan memori.

Terakhir, anda selalu dapat memasang semula Chrome dengan menghapus profil pengguna terlebih dahulu, dan kemudian memasang pemalam satu persatu untuk melihat apakah ini adalah masalah teras. Mengetahui masalah seperti ini akan selalu memerlukan masa. Oleh itu, pastikan bermula dari asas dan kemudian pilih pilihan lanjutan.

Original text


Err Connection Tamat Waktu Isu di Google Chrome