Lakukan CTRL + ALT + DEL pada komputer jauh menggunakan Desktop Jauh

Hari ini kita akan membincangkan kombinasi kekunci kami yang paling banyak digunakan dan berguna iaitu, CTRL + ALT + DEL . Kami akan membincangkan kombinasi kunci ini semasa menggunakan Desktop Jauh Microsoft . Pernahkah anda tertanya-tanya mengapa gabungan kunci yang paling banyak digunakan di persekitaran Windows tidak berfungsi semasa menggunakan sambungan Jauh? Ramai pengguna mengadu atau menimbulkan masalah bahawa CTRL + ALT + DEL tidak berfungsi apabila mereka disambungkan ke desktop jauh. Dalam artikel ini, saya akan menunjukkan kepada anda bagaimana melaksanakan kombinasi kunci ini dengan sangat mudah dan sempurna.

Sebaik sahaja kami menyambung ke sistem lain dari jarak jauh, kami dapat mengawal tetikus dan papan kekunci sistem jauh menggunakan sistem kami. Ini bermaksud komputer jauh akan melakukan semua yang kami suruh lakukan. Ya, ia akan melaksanakan semua yang anda perintahkan tetapi terdapat pengecualian - terutamanya semasa melakukan beberapa kombinasi kekunci pintas.

Lakukan CTRL + ALT + DEL menggunakan Remote Desktop

Sebab di sebalik CTRL + ALT + DEL tidak berfungsi adalah sangat mudah. Sebabnya ialah sistem anda menggunakan kombinasi kunci ini dan tidak menghantarnya ke sambungan jauh. Sekiranya anda seorang geek maka anda mungkin tahu bahawa ada perintah tertentu yang tidak dapat anda gunakan ketika menggunakan sambungan jauh. Gabungan kunci ini adalah salah satunya. Hari ini kita akan melihat dua kaedah yang sangat mudah dan belajar bagaimana melakukan kombinasi di desktop jauh.

  1. Gunakan CTRL + ALT + END dan bukannya CTRL + ALT + DEL
  2. Gunakan Papan Kekunci Pada Skrin.

Mari kita melihatnya secara terperinci.

1] Gunakan CTRL + ALT + END dan bukannya CTRL + ALT + DEL

Lakukan CTRL + ALT + DEL menggunakan Remote Desktop

Amalan terbaik yang diikuti oleh semua orang adalah menggunakan CTRL + ALT + END dan bukannya CTRL + ALT + DEL. Remote Desktop menggunakan kekunci Tamat sebagai alternatif kepada kekunci Alt. Oleh kerana gabungan yang selalu kami gunakan digunakan oleh sistem kami, aplikasi ini menghantar kunci Tamat dan menerjemahkannya sebagai kunci Alt. Anda boleh menemui kekunci Tamat di dua tempat pada papan kekunci jika papan kekunci anda juga mempunyai bahagian Numerik. Anda boleh mendapatkannya di dekat kekunci Utama dan sebagai alternatif kepada kekunci angka 1.

Sekiranya anda menggunakan papan kekunci berukuran lebih kecil tanpa bahagian Kekunci angka, maka mestilah mempunyai kekunci Fn (fungsi). Untuk menjadikan kombinasi kunci berfungsi, anda mungkin juga perlu menekan kekunci fn dengan gabungannya.

2] Gunakan Papan Kekunci Pada Skrin

ctrl-alt-del-osk

Salah satu cara lain untuk melakukan kombinasi kunci adalah dengan menggunakan Papan Kekunci Pada Skrin pada sistem jauh. Pergi ke menu Mula, ketik papan kekunci di layar dan buka aplikasinya. Setelah papan kekunci muncul di skrin desktop jauh, tekan Ctrl dan Alt pada papan kekunci sistem anda dan klik pada kekunci Del pada papan kekunci di skrin. Kombinasi ini akan berfungsi sama seperti yang berlaku pada sistem tempatan anda.

Dengan menggunakan dua kaedah mudah ini, anda dapat melakukan kombinasi kunci dengan mudah. Pada pendapat saya, kaedah kedua adalah pilihan terbaik.

Sekiranya kaedah ini tidak menyelesaikan masalah anda, sila beri komen di bawah dan beri tahu kami.

Lakukan CTRL + ALT + DEL menggunakan Remote Desktop