Kelajuan muat turun yang perlahan untuk Kedai Microsoft di Windows 10

Microsoft Store berubah menjadi pusat aplikasi untuk peranti Windows 10. Malah berfungsi sebagai sumber Filem dan TV, Buku, membeli perkakasan terus dari Microsoft dan banyak lagi. Walaupun memuat turun biasanya lancar, jika anda menghadapi kelajuan muat turun yang lambat untuk Kedai Microsoft , kami mengesyorkan mengikuti penyelesaian kami untuk melihat apakah ia memperbaikinya untuk anda.

Terdapat banyak sebab untuk pengalaman memuat turun yang perlahan. Ini termasuk masalah dengan aplikasi Microsoft Store, pembatas laju yang diberlakukan pada aplikasi, cache Microsoft Store yang rosak, Pembaruan Windows yang berjalan di latar belakang, dan sebagainya.

Kelajuan muat turun yang perlahan untuk Kedai Microsoft

Kelajuan muat turun yang perlahan untuk Kedai Microsoft

Kita boleh menggunakan kaedah berikut untuk meningkatkan kelajuan muat turun di Kedai Microsoft di Windows 10:

  1. Tetapkan semula cache Microsoft Store.
  2. Tetapkan had lebar jalur untuk muat turun.
  3. Daftarkan semula aplikasi Microsoft Store menggunakan Powershell.

Pastikan anda mempunyai sambungan internet yang stabil untuk memuat turun aplikasi dan permainan. Juga, periksa sama ada kemas kini atau muat turun besar-besaran sudah dijalankan. Sekiranya itu berlaku, anda harus menunggunya selesai.

1] Tetapkan semula cache Kedai Microsoft

Tetapkan semula Kedai Microsoft menggunakan Aplikasi Tetapan Windows 10 dan periksa apakah itu menyelesaikan masalah anda. Sering kali, cache itu sendiri menimbulkan masalah. Sekiranya anda ingin menggunakan command prompt, gunakan perintah wsreset untuk membersihkan cache aplikasi Microsoft Store.

2] Tetapkan had lebar jalur untuk muat turun

  • Gunakan kombo WINKEY + I untuk membuka Aplikasi Tetapan Windows 10.
  • Navigasi ke Kemas kini dan Keselamatan> Kemas kini Windows.
  • Pada panel sebelah kanan, pilih pilihan yang menyatakan Pilihan lanjutan.
  • Kemudian pilih Pengoptimuman Penghantaran.

Di bawah bahagian tetapan Muat turun, centang kotak Hadkan berapa lebar jalur yang digunakan untuk memuat turun kemas kini di latar belakang dan luncurkan slaid ke 100%.

3] Daftar semula aplikasi Microsoft Store menggunakan Powershell

Buka Windows Powershell dengan hak tahap Pentadbir . Klik Ya untuk UAC atau arahan Kawalan Akaun Pengguna yang anda dapat. Setelah dibuka, ketik perintah berikut untuk mendaftarkan semula aplikasi Microsoft Storedan kemudian tekan Enter.

powerhell -ExecutionPolicy Tidak Terhad Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Daftar $ Env: SystemRoot \ WinStore \ AppxManifest.xml

Biarkan proses selesai dan kemudian periksa sama ada masalah anda sudah selesai atau tidak.

Beritahu kami jika ini membantu meningkatkan kelajuan muat turun di Kedai Microsoft di Windows 10.

Original text


Kelajuan muat turun yang perlahan untuk Kedai Microsoft