Muat Turun Pemasang Berdiri Sendiri Kemas kini Windows

Pemasang Windows Update Standalone adalah utiliti kecil yang digunakan untuk memasang kemas kini mandiri. Kemas kini mandiri adalah kemas kini yang tidak tersedia secara automatik pada Kemas kini Windows di PC Windows anda. Ini adalah jenis kemas kini khas yang digunakan atau dihasilkan untuk kumpulan pengguna tertentu; seperti kemas kini Windows6.1-KB977206-x86.msu yang diperlukan untuk memasang Mod Windows XP pada PC yang tidak menyokong Virtualisasi Perkakasan.

Pemasang Windows Berdiri Sendiri

Pemasang Windows Berdiri Sendiri

Di Windows 7, pemasang Windows Berdiri Sendiri iaitu. wusa.exe diperkenalkan dengan beberapa ciri dan penambahbaikan baru.

Pemasang Berdiri Sendiri Pembaruan Windows ( Wusa.exe ) memberikan peningkatan berikut dalam Windows 7:

  • Nyahpasang sokongan: Sebelum Windows 7, wusa.exe termasuk sokongan pemasangan sahaja. Di Windows 7, wusa.exe menyertakan penyahpasangan sokongan sehingga pentadbir dapat menyahpasang kemas kini dari baris perintah. Pengguna dapat mencopot pemasangan kemas kini dengan memberikan jalan ke file .msu atau dengan memberikan nombor paket (dari Pangkalan Pengetahuan Microsoft) kemas kini yang akan dihapus pemasangannya.

    1. Gunakan arahan berikut untuk menyahpasang kemas kini dengan menentukan jalan penuh ke kemas kini:

wusa.exe / nyahpasang 

2. Gunakan perintah berikut untuk mencopot pemasangan kemas kini dengan menentukan nombor pakej kemas kini dari Pangkalan Pengetahuan Microsoft:

wusa.exe / nyahpasang / kb:
  • Parameter baris perintah tambahan: Parameter baru tersedia di Windows 7 untuk mengaktifkan log, mengekstrak kandungan fail .msu, dan mengawal tingkah laku restart apabila kemas kini dipasang dalam mod senyap. / log: Tukar ini tidak tersedia pada versi sebelumnya, Pembalakan hanya dapat diaktifkan melalui alat pelacak. Parameter baru ini membolehkan pembalakan melalui alat Wusa.exe . / ekstrak: Sebelum ini kandungan fail .msu hanya boleh diekstrak dengan menggunakan expand.exe alat. Parameter baru ini membolehkan fail .msu diekstrak melalui alat Wusa.exe . / senyap: Menyokong / norestartpilihan sahaja. Kini fungsi Switch diperluas untuk menyokong pilihan / forcerestart , / warnrestart , dan / promptrestart .
  • Maklumat ralat yang dilanjutkan . Alat Wusa.exe memberikan maklumat yang luas dalam senario ralat untuk diagnosis yang lebih baik. [1] Kemas kini sudah dipasang: 1 (S_FALSE) 0x240006 (WU_S_ALREADY_INSTALLED) [2] Kemas kini tidak berlaku: 1 (S_FALSE) 0x80240017 (WU_E_NOT_APPLICABLE)
  • Catatan: Kemas kini dikeluarkan untuk memberikan kod ralat untuk Windows 7 pada komputer yang menjalankan Windows Vista. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai kemas kini, lihat KB949545.

Bacaan tambahan di KB934307.

Pembacaan berkaitan : Pemasang Windows Kemas Kini Berdiri macet semasa Mencari kemas kini di komputer ini.

Pemasang Windows Berdiri Sendiri