Memperbaiki Windows Update gagal memasang ralat 0x80240034

Semasa mengemas kini Windows, jika anda menerima kod ralat Kemas kini Windows gagal memasang ralat 0x80240034 , maka hal itu terjadi kerana perkhidmatan kemas kini gagal pada suatu ketika. Anda mungkin juga melihat Kesalahan pemalar WU_E_DOWNLOAD_FAILED dengan keterangan bahawa Kemas kini gagal dimuat turun . Ini mungkin kerana tamat waktu, kemas kini pendua, pemasangan tidak dibenarkan, dll. Dalam catatan ini, kami mencadangkan kemungkinan perbaikan yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah ini.

0x80240034

Kemas kini Windows gagal memasang ralat 0x80240034

1] Mulakan semula PC dan Cuba lagi

Cukup mulakan semula Windows 10 PC anda, dan jalankan Windows Update sekali lagi. Sering kali masalah itu dapat diselesaikan sendiri dan boleh menjadi ralat rangkaian atau PC mudah yang dapat diselesaikan secara automatik.

2] Padamkan Fail dari Folder Pengedaran Perisian & Catroot2

Apabila Windows memuat turun kemas kini, ia disimpan dalam folder khusus yang disebut sebagai SoftwareDistribution. Ikuti prosedur ini untuk membersihkan kandungan folder SoftwareDistribution. Anda juga boleh menetapkan semula Folder Catroot & Catroot2.

3] Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows

Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows terbina dalam ini untuk menyelesaikan masalah Kemas kini yang paling biasa pada Windows 10.

4] Bersihkan Fail Sementara dan Fail Sistem

Windows 10 dilengkapi dengan ciri Storage Sense yang boleh membersihkan semua fail sementara dari komputer anda secara automatik atau anda boleh melakukannya secara manual.

Semasa dijalankan secara manual pastikan untuk memeriksa folder seperti muat turun di mana anda terus memuat turun fail. Ini akan memastikan anda tidak menghapus fail penting.

5] Lumpuhkan Antivirus semasa Persediaan

Kod ralat ini telah ditandakan sering dicetuskan oleh alat luaran. Ada kemungkinan fail anda baik-baik saja, dan itulah Antivirus yang menjadi penyebabnya. Anda boleh mematikan perisian Anti-Virus dan Keselamatan setiap kali kemas kini tidak berjalan lancar. Anda boleh mematikan perisian tersebut atau menyahpasangnya sepenuhnya sehingga anda menyelesaikan masalah Kemas kini.

6] Jalankan Alat DISM

Apabila anda menjalankan alat DISM (Pengimejan Penerapan dan Pengurusan Servis), ia akan membaiki Imej Sistem Windows dan menetapkan semula Komponen Kemas Kini Windows di Windows 10. Semua ketidakkonsistenan dan kerosakan sistem harus diperbaiki. Anda boleh menggunakan Powershell atau command prompt untuk melaksanakan perintah ini.

7] Jalankan Pemeriksa Fail Sistem

Ini akan membaiki fail Windows yang rosak atau rosak. Anda perlu menjalankan perintah ini dari CMD tinggi iaitu command prompt yang dilancarkan dengan hak pentadbir.

8] Gunakan Alat Pembuatan Media atau ISO

Sekiranya tidak ada yang lain, kami mencadangkan anda untuk menggunakan Alat Pembuatan Media atau Windows 10 ISO untuk memasang kemas kini ciri. Namun pastikan semua pemacu dan perkakasan anda serasi dengan kemas kini ciri.

Beritahu kami jika ada petua ini yang membantu anda menyelesaikan Windows Update yang gagal memasang ralat 0x80240034.

Original text


0x80240034