Betulkan Ralat Sistem Fail pada Windows 10

Sektor yang buruk, fail yang rosak, dasar pelaksanaan fail yang salah, dan lain-lain dianggap sebagai penyebab utama Kesalahan Sistem Fail . Mesej ralat biasanya disertakan dengan nombor seperti 2018375670, 1073741819, 2147219200, 2147219196, 2147219194, 805305975, dan lain-lain. Ia boleh berlaku semasa membuka foto, cuba menjalankan fail yang dapat dilaksanakan, melancarkan fail PDF atau menjalankan jenis fail apa pun. Terdapat pelbagai pembaikan atau penyelesaian yang dapat kita lakukan untuk menghilangkan kesilapan ini. Tetapi sebelum itu, saya mengesyorkan anda menghidupkan semula komputer Windows anda dan periksa sama ada ralat yang disebutkan hilang atau tidak. Kadang-kadang, gangguan sementara juga menyebabkan kesalahan seperti ini.

Ralat Sistem Fail

Kod ralat ini menunjukkan senario berikut,

  • 2018375670: Ini adalah kesalahan berkaitan cakera yang boleh disebabkan oleh sektor yang buruk, integriti cakera atau lain-lain.
  • 1073741819: Jika Nilai Pendaftaran Tetapan Kawalan Akaun UAC atau Pengguna diubah atau Fail Sistem rosak, Kesalahan Sistem Fail ini mungkin berlaku.
  • 2147219200: Oleh kerana kerosakan pada sistem fail yang menyokong pelaksanaan program, kod ralat ini mungkin muncul.
  • 2147219196: Kesalahan ini disebabkan terutamanya oleh sebilangan aplikasi UWP kerana terdapat beberapa kesalahan pada struktur yang dipasang.

PETUA : Catatan ini akan menunjukkan kepada anda cara memperbaiki Kesalahan Sistem Fail 2147219196.

Ralat Sistem Fail pada Windows 10

Kami akan melakukan pembaikan dan penyelesaian berikut untuk menghilangkan Kesalahan Sistem Fail 2018375670 pada komputer Windows 10,

  1. Jalankan Pemulihan Sistem.
  2. Jalankan Cek Cek.
  3. Jalankan Pemeriksa Fail Sistem & DISM.

1] Gunakan Pemulihan Sistem

Pulihkan komputer menggunakan Pemulihan Sistem

Ketik sysdm.cpl di kotak carian Mula dan tekan Enter. Pilih tab yang dilabelkan sebagai Perlindungan Sistem dan kemudian pilih tab Perlindungan Sistem .

Sekarang akan membuka tetingkap baru di mana anda perlu memilih Titik Pemulihan Sistem yang anda inginkan . Setelah memilih Titik Pemulihan Sistem yang anda mahukan, ikuti arahan di skrin untuk memulihkan komputer anda.

Periksa sama ada kaedah ini dapat menyelesaikan masalah anda.

2] Dengan Cek Cek

Mulakan dengan menekan kombo butang WINKEY + X atau klik kanan pada butang Mula dan klik pada Prompt Perintah (Admin) atau cari cmd di kotak carian Cortana, klik kanan pada ikon Prompt Perintah dan klik pada Jalankan sebagai Pentadbir. Klik Ya untuk UAC atau arahan Kawalan Akaun Pengguna yang anda dapat. Kemudian, tetingkap Prompt Perintah akhirnya akan terbuka. Sekarang, ketik perintah berikut untuk menjalankan chkdsk dan kemudian tekan Enter.

chkdsk: / f

Ia akan mula memeriksa kesilapan dan memperbaikinya. Jika tidak, ia akan muncul mesej yang mengatakan - Chkdsk tidak dapat dijalankan kerana isipadu digunakan oleh proses lain. Adakah anda mahu jadual volume ini diperiksa pada masa sistem dimulakan semula? (Y / T)

Tekan Y untuk menjadualkan Pemeriksaan Cakera apabila sistem dimulakan semula.

2] Gunakan Pemeriksa Fail Sistem dan DISM

Jalankan CMD sebagai Pentadbir dan kemudian jalankan arahan berikut untuk menjalankan Pemeriksa Fail Sistem:

sfc / scannow

Mulakan semula sistem anda setelah imbasan selesai.

Anda juga boleh menggunakan FixWin perisian percuma kami untuk menjalankan utiliti Pemeriksa Fail Sistem dengan satu klik.

Sekarang, untuk memperbaiki fail Windows Update menggunakan DISM, buka Command Prompt (Admin) dan masukkan tiga perintah berikut secara berurutan dan satu demi satu dan tekan Enter:

Ketepikan / Dalam Talian / Pembersihan-Imej / Pemeriksaan Kesihatan Kekalahan / Dalam Talian / Pembersihan-Imej / ImbasanKesalahan Kesihatan / Dalam Talian / Pembersihan-Imej / Pulihkan Kesihatan

Biarkan arahan DISM ini dijalankan dan setelah selesai, mulakan semula komputer anda dan cuba lagi.

Harap ini dapat menyelesaikan masalah anda!