NVIDIA Share tidak berfungsi atau bertindak balas pada Windows 10

NVIDIA adalah peneraju pasaran sebagai pembuat Kad Grafik. Mereka baru-baru ini hadir dengan ciri berguna yang disebut NVIDIA Share . Dengan menggunakan fitur ini, pengguna dapat melakukan sejumlah tugas termasuk merakam, streaming dan berkongsi permainan mereka dengan orang lain. Ini juga memungkinkan mereka mengambil banyak gambar dari permainan yang membawa kemampuan untuk mendapatkan kenangan momen yang berlaku semasa permainan hebat.

Walau bagaimanapun, orang yang menggunakan NVIDIA Share telah melaporkan bahawa NVIDIA Share tidak bertindak balas. Sekiranya anda menghadapi masalah ini, maka siaran ini dapat membantu anda.

NVIDIA Share tidak bertindak balas atau berfungsi

Untuk memperbaiki ralat ini, kami akan mempertimbangkan senario berikut dan akan membincangkan perbaikan yang berkaitan dengan yang sama:

  1. Sekiranya anda baru sahaja mengemas kini pemacu.
  2. Sekiranya anda tidak membuat perubahan pada pemandu.

1] Sekiranya anda baru sahaja mengemas kini pemacu

Sekiranya anda baru sahaja mengemas kini pemacu, mungkin ada kemungkinan pemasangan baru tidak berlaku dengan betul atau rosak.

Ketidaksesuaian antara Sistem Operasi dan Pemandu juga boleh menimbulkan masalah seperti ini. Oleh itu, anda boleh mencuba Rollback pemacu yang bertentangan.

Anda juga dapat memeriksa apakah ada kemas kini lain yang tersedia untuk Pemacu NVIDIA anda dan periksa apakah itu dapat menyelesaikan masalah anda.

2] Sekiranya anda tidak membuat perubahan pada pemandu

Sekiranya anda tidak membuat perubahan pada pemandu, mungkin ada kemungkinan pemandu anda sudah usang atau anda mempunyai masalah dengan pemasangan anda.

Pertama, anda perlu memeriksa sama ada pemacu NVIDIA anda terkini. Sekiranya ya, teruskan ke langkah seterusnya.

Sekarang, kita perlu mematikan ciri NVIDIA Share.

nvidia kemas kini Pemacu Grafik

Untuk itu, pertama, buka NVIDIA GeForce Experience dengan menariknya di Kotak Carian.

Kemudian, klik pada ikon gear kecil di bahagian kanan atas NVIDIA GeForce Experience

Pastikan anda berada di tab Umum .

Kemudian tatal ke bawah ke bahagian NVIDIA Share.

Pilih togol untuk mematikan ciri ini.

Nyalakan semula komputer anda dan periksa semula jika anda mempunyai kemas kini untuk Kad Grafik NVIDIA anda. Sekarang anda boleh meneruskan dan bermain permainan anda seperti yang anda mahukan.

Sekiranya anda ingin memanfaatkan penggunaan NVIDIA Share, ikuti langkah yang sama untuk mengaktifkannya semula.

Original text


kongsi nvidia tidak berfungsi