Mikro Astro A50 tidak berfungsi pada PC atau Xbox One

Alat dengar Astro A50 adalah salah satu yang terbaik untuk permainan dan segala yang lain. Ini alat dengar yang hebat, tetapi pada akhir-akhir ini, beberapa pengguna mengalami masalah di mana mereka sukar untuk bercakap dengan orang lain. Ini sangat menjengkelkan, terutamanya ketika anda berada di tengah-tengah Penembak Orang Pertama (FPS), dan anda perlu berkomunikasi dengan pasukan anda. Untuk memastikan masalah ini tidak berulang lagi, kami telah terus menerus dan mencari jalan untuk memperbaiki Astro A50 anda sekali.

Mikro Astro A50 tidak berfungsi

Mikro Astro A50 tidak berfungsi pada PC

Apa yang akan kita bicarakan di sini sangat mudah difahami, dan sama mudahnya dicapai, jadi mari kita lakukan ini.

1] Periksa tetapan peranti untuk mikrofon anda

Ingatlah bahawa mikrofon Astro A50 anda mungkin dilumpuhkan, jadi kami harus mengaktifkannya jika demikian. Jadi, inilah yang akan kita lakukan, klik pada Windows Key + R yang akan memunculkan kotak dialog Run . Di dalam kotak, taip kawalan kemudian tekan butang Enter .

Melakukan ini harus melancarkan Panel Kawalan . Langkah seterusnya adalah mengklik Perkakasan dan Suara , dan memilih Suara dari senarai. Tetingkap baru akan muncul, jadi dari sini pilih tab Rakaman , dan pilih Tunjukkan Peranti Dinonaktifkan .

Mikro Astro A50 tidak berfungsi

Seterusnya, teruskan klik kanan pada Headset Mikrofon dan pilih Aktifkan dari pilihan yang diberikan kepada anda. Klik kanan sekali lagi dan pilih Tetapkan sebagai Peranti Lalai , kemudian akhirnya, klik OK , mulakan semula komputer anda, dan periksa untuk melihat apakah mikrofon anda berfungsi dengan baik.

2] Selesaikan masalah perkakasan anda

Sekiranya alat dengar Astro A50 anda masih tidak berfungsi setelah mencuba pilihan di atas, kemungkinan besar kita mungkin akan menghadapi masalah perkakasan. Sila pasangkan alat dengar di port lain di komputer anda untuk mengetahui apakah masalahnya berkaitan dengan masalah dengan perkakasan PC anda.

Sekarang, apa yang boleh anda lakukan seterusnya adalah menguji alat dengar pada komputer lain. Ini akan memberitahu anda jika PC anda adalah masalah utama secara keseluruhan.

Pada penghujung hari, jika semua yang ada di sini tidak membantu, maka kemungkinan Astro A50 anda cacat adalah cukup tinggi. Pertimbangkan untuk mengembalikannya kepada vendor, atau beli jenama lain untuk berada di pihak yang selamat.

Mikro Astro A50 tidak berfungsi di Xbox One

1] Tetapkan perkara kembali ke lalai

Tekan butang mute mic pada penyesuai pengawal, pada masa ini anda akan melihat cahaya bersinar berwarna oren. Sekiranya ini tidak muncul, lepaskan kabel mikrofon dan USB, penyesuai audio, dan akhirnya bateri dari pengawal.

Tunggu sebentar, kemudian pasangkan semula bateri, kemudian lakukan perkara yang sama dengan kabel USB. Selepas itu, sambungkan penyesuai audio, kemudian kabel mikrofon terus ke penyesuai dan alat dengar. Langkah seterusnya adalah dengan menekan butang mute mic dan mencari cahaya oren.

Melakukan ini akan mengembalikan semuanya ke tetapan lalai.

2] Tetapkan tahap audio untuk alat dengar

  • Tukarkan kekuatan utama menjadi maksimum: Mulakan salah satu permainan video kegemaran anda dan pastikan suaranya aktif. Pada alat dengar, tekan dan tahan butang Audio Game hingga berbunyi dua kali, kemudian naikkan kelantangan ke maksimum atau pada tahap yang paling Anda sukai.
  • Siarkan sepenuhnya mikrofon anda: Pertama, anda mesti menolak audio mikrofon anda sekurang-kurangnya 16 klik, kemudian naikkan kelantangan pada penyesuai sebanyak 16 klik.
  • Ubah kelantangan perbualan sembang: Langkah seterusnya, adalah dengan menekan Mic Audio pada butang alat dengar, dan dengan segera perkara yang baik.

Harap sesuatu di sini dapat menolong anda.

Mikro Astro A50 tidak berfungsi