Betulkan Ralat 1005 Akses yang ditolak semasa melawat laman web

Semasa menavigasi halaman web di Internet, anda mungkin melihat Ralat 1005, Mesej Ditolak Akses . Ini bermaksud bahawa permintaan sambungan yang klien kirim ke pelayan disekat oleh pelayan dan kandungannya tidak dikirim ke klien. Ini sering berlaku apabila Alamat IP pelanggan disekat oleh Host. Jadi apa yang boleh anda lakukan jika anda melihat mesej ini?

Ralat 1005, Akses Ditolak

Betulkan Ralat 1005 Mesej Ditolak Akses

Terdapat tiga sebab utama kesalahan ini. Mereka-

  • Pentadbir laman web telah menyekat pelbagai Alamat IP.
  • Perkhidmatan VPN yang anda gunakan disekat oleh laman web.
  • Cloudflare atau perkhidmatan lain yang serupa telah menyekat Alamat IP anda kerana melanggar syarat atau tingkah laku yang mencurigakan.

Anda boleh mencuba salah satu pembaikan ini untuk memperbaiki kesalahan.

1] Gunakan VPN atau Proksi

Sekiranya anda melihat mesej ini, gunakan perisian VPN atau perkhidmatan Proksi untuk mengubah alamat IP anda dan lihat apakah anda boleh mengakses laman web selepas itu.

2] Nyahpasang / Lumpuhkan Perkhidmatan VPN

Jika Anda sudah menggunakan Layanan VPN, ada kemungkinan besar Layanan VPN Anda mungkin disekat untuk mengakses aplikasi web. Sebab utama di sebalik ini adalah aktiviti jahat orang lain yang memanfaatkan penggunaan Alamat IP yang sama dengan Perkhidmatan VPN yang sama.

Sekarang, anda boleh mematikan Perkhidmatan VPN dan memeriksa, atau jika tidak, anda boleh menyahpasang Perkhidmatan VPN dan melihatnya.

Periksa sama ada ini membetulkan penyumbatan.

3] Lumpuhkan Pelayan Proksi

Untuk melumpuhkan penggunaan pelayan proksi pada komputer anda (jika ada), anda boleh memulakan dengan menekan kombinasi butang WINKEY + R untuk membuka kotak Jalankan . Di dalamnya, taipkan tetapan ms: proksi rangkaian dan kemudian tekan Enter.

Ini sekarang akan membuka bahagian Tetapan Proksi di dalam Aplikasi Tetapan Windows 10.

Di bawah seksyen yang dipanggil Manual Persediaan Proxy, memastikan bahawa togol ke Gunakan pelayan proksi adalah Orang Kurang Upaya. Nyalakan semula komputer anda agar perubahan berlaku.

Periksa sama ada anda dapat mengakses laman web sekarang.

4] Gunakan VPN atau Proxy Server

Mungkin Alamat IP asal anda diharamkan. Dalam kes ini, pertama, anda perlu mengetahui Alamat IP anda. Seterusnya cuba gunakan VPN atau Proxy Server dan kemudian akses laman web yang melarang akses anda.

Selepas itu, anda boleh mengakses laman web dengan sempurna dan mencari jalan untuk menghubungi pentadbir laman web untuk membuka blokir Alamat IP yang dilarang yang anda ketahui hanya beberapa minit sebelumnya.

Menukar Pelayan VPN selalu membantu pengguna dalam mengakses laman web dan perkhidmatan web yang tidak membenarkan mereka mengakses.

Sebelum anda menggunakan VPN atau Proksi, anda perlu memastikan bahawa kandungan itu sebenarnya tersedia untuk anda.

Original text