Alat percuma untuk Menyekat Kemas Kini Windows 10 Automatik

Walaupun anda selalu boleh mematikan atau mematikan Kemas kini Windows Automatik pada Windows 10 menggunakan Editor Dasar Kumpulan atau Editor Pendaftaran, atau menjeda Kemas Kini Windows selama beberapa hari melalui Tetapan, jika anda mencari perisian percuma yang akan membantu anda menghentikan atau menyekat Windows 10 automatik Kemas kini, maka anda telah sampai di tempat yang betul.

Secara kebetulan, Microsoft juga menawarkan alat yang disebut Tunjukkan atau Sembunyikan Kemas Kini yang membolehkan pengguna menyembunyikan atau menyekat Kemas Kini Windows yang tidak diingini pada Windows 10. Dengan menggunakannya, anda boleh menghentikan Windows 10 daripada memuat turun kemas kini.

Sekarang, sementara kami tidak mengesyorkan menghentikan Kemas Kini Windows, jika anda mencari cara untuk menguruskannya, baca terus.

Alat Penyekat Kemas Kini Windows 10

Berikut adalah senarai 8 alat percuma yang dapat membantu anda menyekat atau menghentikan Kemas kini Windows 10 Automatik di komputer anda. Alat Penyekat Kemas Kini Windows 10 ini akan membantu anda mengawal, mengurus, mematikan, dan mencegah Pembaruan Windows automatik pada komputer Windows 10 anda dengan mudah.

  1. Penyekat Kemas Kini Windows
  2. StopUpdates10
  3. Wu10Man
  4. Bunuh-Kemas kini
  5. WuMgr
  6. Win Kemas kini Berhenti
  7. Menang Kemas Kini Kemas kini
  8. Pengurus WAU.

Mari kita perhatikan secara terperinci.

1] Penyekat Kemas Kini Windows

Penyekat kemas kini Windows

Penyekat Pembaruan Windows membolehkan anda mengawal Kemas Kini Windows 10 & membolehkan anda melumpuhkan Windows Medic Medic Service (WaaSMedicSVC) di Windows 10 juga. Alat ini mudah alih sepenuhnya. Yang mesti anda buat ialah memuat turun fail zip kurang dari 800KB, membuka zipnya, dan mula menggunakan alat tersebut.

Antaramuka Pengguna mudah digunakan dan tidak memerlukan pemahaman yang membosankan. Seperti yang anda lihat di atas, UI mempunyai 2 butang radio untuk anda menetapkan Windows Update Service ke " Enable Service " atau " Disable Service " atau anda boleh memilih Lindungi tetapan perkhidmatan sistem .

2] StopUpdates10

StopUpdates10

StopUpdates10 menjadikannya lebih mudah bagi penggunanya untuk melumpuhkan & menyekat kemas kini pada Windows 10. Dengan satu klik butang, anda boleh mematikan kemas kini sepenuhnya tanpa melanggar apa-apa. Program ini melakukan sekumpulan tugas di latar belakang yang memastikan bahawa Windows tidak dapat memuat turun kemas kini dari pelayan.

Ia juga dapat menghentikan peningkatan paksa dan semua pemberitahuan kemas kini sehingga anda dapat lebih fokus pada pekerjaan anda dan lebih sedikit pada kemas kini. Motif utama alat ini bukanlah untuk mematikan kemas kini sepenuhnya (tidak disarankan juga), tetapi untuk memberi anda pilihan untuk menyekatnya buat sementara waktu. Oleh itu, StopUpdates10 juga menawarkan butang Pulihkan cepat yang dapat membawa komputer anda kembali ke keadaan asal di mana Kemas kini dibenarkan. Butang pemulihan sangat berguna apabila anda menggunakan sambungan internet yang lebih baik dan memutuskan untuk mengemas kini.

3] Wu10Man

Hentikan Kemas kini Windows 10 Automatik dengan Wu10Man

Menggunakan Wu10Man cukup mudah. Ia tidak memerlukan banyak pembelajaran. Ini membantu anda dengan Mengkonfigurasi dasar kumpulan, Melumpuhkan perkhidmatan, Menyekat URL, dan Menjeda Kemas kini Windows.

Anda memerlukan akses pentadbir untuk menjalankan aplikasi ini, semasa anda menulis ke Registry, mengubah Perkhidmatan, dan menukar fail Host. Tetapi setelah anda mendapat akses sedemikian, anda dapat menghentikan kemas kini automatik pada sistem anda melalui salah satu pilihan berikut:

4] Bunuh-Kemas kini

Kill-Update dimuat sebaik sahaja pengguna log masuk ke dalam sistem. Program mengimbas setiap 10 saat untuk patch dan pek perkhidmatan kemas kini Windows. Sekiranya perkhidmatan kemas kini tersedia, program Kill-Update akan mematikan perkhidmatan kemas kini secara automatik. Pengguna dapat menghalang sistem Windows daripada melakukan peningkatan dengan bantuan aplikasi ini dan bahkan dapat mematikan program aplikasi secara manual setiap kali sistem anda bebas dan bersedia untuk peningkatan.

5] WuMgr

WuMgr Update Manager untuk Windows 10

WuMgr atau Update Manager untuk Windows adalah alat sumber percuma dan terbuka berdasarkan Windows Update Agent API yang membolehkan anda mencari dan memasang kemas kini yang hilang di komputer anda.

Ini adalah Utiliti Kemas Kini Windows dalam satu. Ini membolehkan anda mengawal tetapan kemas kini dan memasang kemas kini yang tersedia secara manual. Mudah digunakan dan difahami dan memberi anda lebih banyak kawalan terhadap keseluruhan konfigurasi Windows Update.

6] Menang Berhenti Kemas kini

NoVirusThanks Win Update BerhentiWin Update Stop menawarkan jalan keluar yang mudah dalam mematikan kemas kini pada sebarang Windows. Anda tidak perlu pergi ke tetapan atau pendaftaran dan melakukannya secara manual. Hanya dengan satu klik butang dan kemas kini akan dihentikan secara kekal di komputer anda. Dan anda boleh menghidupkannya bila-bila masa. Bukan hanya Windows 10, Win Update Stop menyokong semua versi Windows termasuk Windows 8 dan Windows 7. Oleh itu, pada versi apa sahaja, anda boleh menghentikan semua jenis kemas kini menggunakan alat ini.

Win Update Stop dilengkapi dengan UI minimalis. Ia hanya memaparkan status kemas kini diikuti oleh dua butang untuk mengaktifkan dan mematikan kemas kini. Ada juga pilihan yang berbunyi 'Periksa Pembaruan Windows'. Mengklik pilihan ini akan membawa anda ke bahagian 'Kemas kini' di Tetapan di mana anda dapat memeriksa kemas kini yang tersedia secara manual.

7] Menang Kemas Kini Kemas kini

Alat percuma untuk Menyekat Kemas Kini Windows 10 Automatik

Win Updates Disabler adalah alat percuma lain yang membantu anda mematikan sepenuhnya atau mengaktifkan Kemas kini Automatik pada sistem Windows 10 anda. Lebih-lebih lagi, ia dapat membantu mematikan atau mengaktifkan Windows Defender, Windows Security Center, dan Windows Firewall. Versi mudah alih juga tersedia.

8] Pengurus WAU

Pengurus Kemas Kini Automatik Windows untuk Windows 10

WAU Manager WAU manager adalah perisian Windows Automatic Updates Manager percuma untuk menghentikan, menangguhkan, mengurus, menyembunyikan, menyembunyikan, memasang, menyahpasang Windows Update di Windows 10. Pengurus Windows Update ini menawarkan kawalan terperinci untuk menguruskan kemas kini.

Baca berkaitan : Senarai beberapa Muat turun Perisian Percuma terbaik untuk Windows 10 PC.

Alat percuma untuk Menyekat Kemas Kini Windows 10 Automatik