Betulkan Kod Ralat Kemas kini Windows 8024A000

Sekiranya anda melihat Kod Ralat Kemas Kini Windows 8024A000 semasa cuba menjalankan Pembaruan Windows, maka panduan ini mungkin dapat membantu anda keluar dari kekacauan ini. Semasa anda menjalankan Pembaruan Windows, anda mungkin melihat mesej berikut:

Ralat dijumpai: Kod 8024A000 Kemas kini Windows mengalami masalah

Mesej ralat teknikal adalah WU_E_AU_NOSERVICE . Ini bermaksud bahawa Perkhidmatan yang berkaitan dengan Kemas kini Windows mungkin tidak berfungsi.

Kod Ralat Kemas kini Windows 8024A000

Untuk memperbaiki Kod Ralat Kemas kini Windows 8024A000, ikuti cadangan berikut:

  1. Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows
  2. Mulakan semula Perkhidmatan Kemas kini Windows
  3. Daftar kemas kini DLL sekali lagi
  4. Lakukan imbasan SFC dan DISM
  5. Selesaikan masalah dalam keadaan Boot Bersih

Sebelum anda memulakan, buat titik pemulihan sistem terlebih dahulu. Sekiranya anda pernah berubah fikiran, maka jika demikian, ia akan membantu anda untuk membalikkan perubahan yang tidak diingini.

Saya cadangkan anda mencubanya secara berurutan seperti yang dilakukan di sini. Mari kita melihatnya secara terperinci -

1] Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows

Windows Update Troubleshooter adalah alat bawaan yang dapat menyelesaikan masalah umum yang berkaitan dengan Pembaruan Windows dengan berkesan. Ia memeriksa status perkhidmatan yang berkaitan dengan proses dan kemudian menghidupkan semula sistem jika diperlukan.

Untuk menjalankannya, arahkan ke Tetapan Windows (Win + I) > Kemas kini dan Keselamatan> Selesaikan Masalah.

Sekarang, pindah ke panel kanan, tatal sedikit dan kemudian jalankan Windows Troubleshooter.

Setelah anda menyelesaikan prosesnya, mulakan semula peranti anda dan periksa sama ada ia menyelesaikan masalahnya. Jika tidak, beralih ke penyelesaian seterusnya yang berpotensi.

2] Mulakan semula Perkhidmatan Pembaruan Windows

Kadang-kadang, ralat bermasalah ini juga boleh berlaku kerana perkhidmatan Pembaruan Windows yang kelihatan macet pada titik tertentu.

Sesuai laporan beberapa pengguna, mereka telah mengatasi masalah ini dengan menghidupkan kembali setiap perkhidmatan yang digunakan oleh komponen Windows Update.

Untuk memulakan semula Perkhidmatan Pembaruan Windows, buka arahan arahan tinggi. Sekiranya arahan UAC muncul di skrin, klik pada butang Ya untuk memberi persetujuan anda.

Hentikan Perkhidmatan Kemas Kini Windows

Di tetingkap arahan arahan tinggi, ketik perintah berikut dan tekan enter selepas masing-masing -

net stop wuauserv net stop bit net stop cryptsvc

Ini akan menghentikan perkhidmatan Windows Update. Untuk memulakan perkhidmatan ini sekali lagi, ketik perintah berikut dan tekan enter selepas masing-masing.

permulaan bersih wuauserv bit permulaan bersih permulaan permulaan cryptsvc keluar

Mulakan semula Perkhidmatan Kemas kini Windows

Setelah melaksanakan perintah di atas, mulakan semula peranti anda dan periksa sama ada ia menyelesaikan masalah.

3] Daftar DLL berkaitan Kemas kini Windows sekali lagi

Ada kemungkinan lain berlaku kod ralat 8024A000, iaitu fail DLL. Mungkin ia tidak didaftarkan dalam bentuk yang tepat. By the way, ia dilaporkan berlaku pada versi Windows yang lebih lama. Sekiranya ia berkaitan dengan keadaan semasa anda, anda perlu mendaftarkan semula kemas kini DLL sekali lagi.

Untuk melakukan ini, klik pada butang Mula dan ketik Notepad .

Dari senarai padanan terbaik, lakukan klik kanan pada hasilnya dan pilih Jalankan sebagai pentadbir.

Sekiranya UAC meminta pada skrin, klik pada butang Ya untuk memberikan hak pentadbiran.

Di dalam Notepad yang ditinggikan, salin dan tampal arahan berikut -

regsvr32 c: \ windows \ system32 \ vbscript.dll / s regsvr32 c: \ windows \ system32 \ mshtml.dll / s regsvr32 c: \ windows \ system32 \ msjava.dll / s regsvr32 c: \ windows \ system32 \ jscript.dll / s regsvr32 c: \ windows \ system32 \ msxml.dll / s regsvr32 c: \ windows \ system32 \ actxprxy.dll / s regsvr32 c: \ windows \ system32 \ shdocvw.dll / s regsvr32 wuapi.dll / s regsvr32 wuaueng1. dll / s regsvr32 wuaueng.dll / s regsvr32 wucltui.dll / s regsvr32 wups2.dll / s regsvr32 wups.dll / s regsvr32 wuweb.dll / s regsvr32 Softpub.dll / s regsvr32 Mssip32.dll / s regsvr32 Initpki s regsvr32 softpub.dll / s regsvr32 wintrust.dll / s regsvr32 initpki.dll / s regsvr32 dssenh.dll / s regsvr32 rsaenh.dll / s regsvr32 gpkcsp.dll / s regsvr32 sccbase.dll / s regsvr32 slbcsp.dll / s cryptdlg.dll / s regsvr32 Urlmon.dll / s regsvr32 Shdocvw.dll / s regsvr32 Msjava.dll / s regsvr32 Actxprxy.dll / s regsvr32 Oleaut32.dll / s regsvr32 Mshtml.dll / s regsvr32 msxml.dll / s regsvr32 msxml2.dll / s regsvr32 msxml3.dll / s regsvr32 Browseui.dll / s regsvr32 shell32.dll / s regsvr32 wuapi.dll s regsvr32 wuaueng.dll / s regsvr32 wuaueng1.dll / s regsvr32 wucltui.dll / s regsvr32 wups.dll / s regsvr32 wuweb.dll / s regsvr32 jscript.dll / s regsvr32 atl.dll / s regsvr32 Mssip32.dll / s

Sekarang, klik pada menu File dan pilih pilihan Save as .

Pada skrin seterusnya, pilih lokasi yang sesuai dan kemudian simpan fail sebagai WindowsUpdate.bat . Ngomong-ngomong, anda dapat mengubah nama file sesuai dengan keperluan anda tetapi perluasan nama file mestilah file batch.

Sebaik sahaja anda membuat batch file, klik dua kali padanya, dan apabila UAC meminta pada skrin, klik pada butang Ya.

Selepas itu, nyalakan semula peranti anda dan setelah ia dimulakan, periksa sama ada kod ralat 8024A000 masih ada. Sekiranya ada, kemudian beralih ke penyelesaian berkesan seterusnya.

4] Melakukan Imbasan SFC dan DISM

Masalah kritikal ini kadangkala juga boleh berlaku kerana mempunyai had kerosakan sistem tertentu. Dalam kes ini, sebaiknya jalankan imbasan SFC dan imbasan DISM sehingga dapat memperbaiki fail sistem yang rosak.

5] Selesaikan masalah dalam keadaan Boot Bersih untuk memperbaiki Kod Ralat 8024A000

Malangnya, jika tidak ada penyelesaian di atas yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah ini, anda boleh mempertimbangkan untuk melakukan boot bersih di komputer anda.

Penyelesaian masalah boot-bersih dirancang untuk mengasingkan masalah prestasi. Untuk melakukan penyelesaian masalah boot-boot, anda mesti melakukan beberapa tindakan, dan kemudian hidupkan semula komputer selepas setiap tindakan. Anda mungkin perlu mematikan satu item demi satu secara manual untuk mencuba dan menentukan item yang menyebabkan masalah. Setelah anda mengenal pasti pesalah, anda boleh mempertimbangkan untuk membuang atau mematikannya.

Press Window+R shortcut key to launch the Run dialog box. In the field, type MSConfig and hit enter. If UAC prompts, simply click on the Yes button.

Once you’re in the system configuration window, go to the Services tab and mark next to the Hide all Microsoft services checkbox. After that, click Disable all >Apply >OK.

Cara Memperbaiki Kod Ralat Kemas kini Windows 8024A000

Now, move to the Startup tab and click on the Open Task Manager link.

On the following window, select each startup item one by one and make it disable. Thereupon close the window and reboot your computer.

Sekiranya masalah diselesaikan sekarang baiklah, jika tidak, buka lagi tetingkap Konfigurasi Sistem dan pindah ke tab Umum . Kemudian tandakan kotak pilihan di sebelah Load System Services. Sekarang, klik butang Terapkan > OK untuk menyimpan perubahan dan mulakan semula.

Sekarang sekali dalam keadaan Boot Bersih, anda boleh menjalankan Kemas Kini Windows sekali lagi dan melihat apakah ia membantu anda.

Itu sahaja. Cara Memperbaiki Kod Ralat Kemas kini Windows 8024A000