Tidak dapat menemui item ini, Ini tidak lagi terletak pada ralat laluan pada Windows

Adakah anda pernah menemui fail atau folder di komputer anda yang tidak dapat disalin, dipindahkan, diubah, atau dihapus? Anda mesti menghadapi ralat mengatakan Tidak dapat menemui item ini, Ini tidak lagi berada di, Sahkan lokasi item dan cuba lagi . Kesalahan ini dilemparkan semasa anda cuba menghapus, menamakan semula, atau membuka fail tertentu. Kategori fail ini sering dibuat oleh perisian pihak ketiga dan kekurangan maklumat penting seperti format fail, dll.

Tidak dapat menemui item ini, Ini tidak lagi terletak di jalan

Tidak dapat menemui item ini, Ini tidak lagi terletak di jalan

Fail-fail ini dapat dilihat di File Explorer, tetapi anda mungkin tidak dapat melakukan operasi tertentu pada file-file ini. Dalam catatan ini, kami telah membahas cara-cara untuk menghapus atau menamakan semula fail tersebut yang mungkin menyebabkan kesalahan tersebut. Sekiranya anda melihat Tidak dapat menemui item ini, Ini tidak lagi berada di jalan , Sahkan lokasi item dan cuba lagi , pesan di Windows 10, ketika menyalin, menghapus atau membuat item baru, maka mungkin cadangan kami akan membantu anda.

  1. Mulakan semula komputer anda dan cuba lagi
  2. Padamkan fail yang bermasalah menggunakan CMD
  3. Namakan semula fail menggunakan CMD.

1] Mulakan semula komputer anda dan cuba lagi

Fail mungkin dikunci. Mulakan semula komputer anda dan cuba lagi dan lihat apakah ia membantu.

2] Padamkan fail yang bermasalah menggunakan CMD

Semua kaedah yang diliputi dalam catatan ini sangat bergantung pada Command Prompt. Oleh itu, pastikan anda selesa melaksanakan perintah ini di dalam tetingkap CMD. Biasanya, fail ini berukuran besar, dan menghapusnya dapat mengosongkan ruang. Sekiranya anda mencari cara untuk menghapus fail tersebut, ikuti langkah berikut:

Buka folder yang mengandungi item. Seterusnya, kita perlu membuka tetingkap command prompt di folder ini. Oleh itu, tekan kekunci Shift dan klik kanan pada desktop. Di menu konteks, anda akan melihat pilihan untuk Membuka tetingkap arahan di sini . Mengkliknya akan membuka tetingkap CMD.

Setelah melakukannya, laksanakan perintah ini:

del 

Ganti dengan nama asal fail. contohnya, menu.js .

Setelah perintah berjaya dilaksanakan, fail akan dikeluarkan dari komputer anda. Ia tidak lagi dapat dilihat di File Explorer, dan ruang yang dihuni olehnya juga akan tersedia untuk fail lain.

Penyelesaian lain dari teknik ini ialah anda memindahkan fail yang salah ke folder kosong baru dan kemudian cuba memadam folder tersebut. Ini mungkin berfungsi dalam beberapa kes dan menjadikan fail 'boleh-hapus' lagi.

Sekiranya anda menghadapi masalah dengan fail yang tidak mempunyai sambungan, cuba jalankan-

del *. *

perintah dalam folder itu di dalam tetingkap perintah.

3] Namakan semula fail menggunakan CMD

Sekiranya anda tidak mahu memadam fail tetapi gunakannya. Anda boleh mencuba menamakannya dan kemudian membukanya dengan program lain. Menamakan semula juga serupa, dan anda perlu menjalankan beberapa arahan pada tetingkap CMD. Untuk menamakan semula fail yang bermasalah, ikuti langkah berikut:

Buka tetingkap CMD di lokasi folder item seperti yang ditunjukkan di atas dan jalankan perintah berikut untuk menyenaraikan semua fail di dalam folder itu:

DIR / A / X / P

Sekarang untuk menamakan semula fail, jalankan:

RENAMA  

Fail akan dinamakan semula, dan semoga anda dapat mengaksesnya secara normal. Fail masih akan dapat dilihat di File Explorer, dan anda boleh mencuba membukanya dengan aplikasi apa pun.

Kesalahan ini sering dihadapi oleh pengguna dengan fail yang biasanya dibuat oleh perisian pihak ketiga. Kesalahan ini pada dasarnya menjadikan mustahil untuk bekerja dengan fail-fail ini semasa fail tersebut dapat dilihat di Explorer. Penyelesaian yang dibincangkan dalam catatan ini dapat membantu anda mengatasi masalah ini.