Cara menghentikan pengalihan automatik di penyemak imbas Chrome, Firefox, Edge

Internet mengubah dunia dengan hebat. Kini, JavaScript memacu web moden. Dan untuk menjadikan pengalaman ini lancar dan kurang kemas, pengalihan sering digunakan di laman web. Sering kali pengguna ditanya tentang mereka dan selalunya, kita tidak menyedarinya. Walau bagaimanapun, kadang-kadang perkara menjadi salah. Apabila pengalihan ini menjadi gelung, ia mula merosakkan keadaan. Penyemak imbas web mula menggunakan banyak sumber komputer dan akhirnya menghasilkan pengalaman pengguna yang buruk. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan cara-cara yang membolehkan kita menghentikan pengalihan automatik ini pada penyemak imbas web mana pun.

Hentikan pengalihan automatik di mana-mana penyemak imbas web

Hentikan pengalihan automatik di mana-mana penyemak imbas web

Kami akan merangkumi Microsoft Edge, Google Chrome dan Mozilla Firefox dalam artikel ini. Kami akan melihat kaedah berikut untuk melakukannya-

  1. Buang sebarang aktiviti perisian hasad.
  2. Tetapkan penyemak imbas untuk menghentikan pop timbul & kandungan yang menipu.

1] Keluarkan sebarang aktiviti perisian hasad

Terdapat kebarangkalian yang tinggi bahawa perisian hasad boleh mengacaukan komputer anda di latar belakang dan mungkin mengakibatkan terlalu banyak petunjuk arah semula dicetuskan.

Oleh itu, imbas seluruh sistem anda untuk perisian hasad atau perisian iklan. Gunakan perisian antivirus atau Alat Penghapusan Pembajak Penyemak Imbas untuk mengimbas komputer anda.

Anda mungkin juga mahu menggunakan AdwCleaner . Perisian percuma yang berguna ini membolehkan anda menjalankan tugas-tugas berikut dengan mengklik butang anda:

  • Tetapkan semula Proksi
  • Tetapkan semula Winsock
  • Tetapkan semula TCP / IP
  • Tetapkan semula Firewall
  • Tetapkan semula fail Host.

2] Tetapkan penyemak imbas untuk menghentikan pop timbul & kandungan yang menipu

Banyak penyemak imbas dilengkapi dengan tetapan terbina dalam yang dapat menghentikan tingkah laku seperti ini pada mereka. Kami akan membincangkannya secara berasingan untuk setiap satu daripada mereka.

Sekiranya anda menggunakan Microsoft Edge , anda perlu menukar suis untuk kedua, pop timbul dan Windows Defender SmartScreen ke posisi 'Hidup'. Ini caranya!

Untuk Skrin Pintar Windows Defender

Lancarkan penyemak imbas Edge, pilih ' Tetapan dan lain-lain '> ' Tetapan '.

Seterusnya, pilih ' Privasi dan perkhidmatan ' dari panel 'Tetapan' .

Tukar ke panel kanan dan tatal ke bawah ke bahagian ' Perkhidmatan '.

Di sana, cari ' Microsoft Defender SmartScreen ' dan alihkan suisnya ke posisi ' Hidup '.

Untuk pop timbul dan ubah hala

Lancarkan penyemak imbas Edge, pilih ' Tetapan dan lain-lain '> ' Tetapan '.

Seterusnya, pilih ' Kebenaran Laman ' dari panel Tetapan di sebelah kiri.

Tatal ke bawah ke bahagian ' Popup dan pengalihan '. Tekan anak panah sisi untuk menjadikan pilihan ' Blok ' kelihatan.

Togol suis untuk menyekat pop timbul.

Sekiranya anda menggunakan Google Chrome , buka Google Chrome dan klik pada butang Menu yang dilambangkan dengan tiga titik vertikal di sudut kanan atas. Kemudian, klik pada Tetapan. Di bahagian Tetapan, tatal ke bawah dan klik Lanjutan untuk mendedahkan Tetapan Lanjutan. Sekarang, tatal ke bawah ke bahagian Privasi dan Keselamatan dan cari Penjelajahan Selamat untuk menghidupkannya .

Dan bagi mereka yang menggunakan Mozilla Firefox , buka Mozilla Firefox dan klik pada butang Menu yang dilambangkan dengan tiga garis mendatar di sudut kanan atas. Kemudian, klik pada Pilihan. Di bahagian Tetapan, pilih tab Privasi & Keselamatan dan tatal ke bawah dan klik Permissions untuk memastikan bahawa kotak centang Blok tetingkap timbul dicentang. Sekarang, tatal ke bawah ke bahagian yang disebut Keamanan untuk memastikan bahawa kotak centang Blok kandungan berbahaya dan menipu dicentang.

Semoga ini dapat membantu.

Original text