Betulkan Ralat Kemas Kini Windows 0x80073712 pada Windows 10

Berkali-kali fail sistem rosak, dan jika proses peningkatan Windows mendapati integriti sistem dipersoalkan, kemas kini, peningkatan atau pemasangan mungkin gagal dengan kod ralat 0x80073712. Ini bermaksud bahawa fail yang diperlukan oleh Windows Setup atau Windows Update kemungkinan rosak atau hilang. Berikut adalah kaedah penyelesaian yang akan membantu anda menyelesaikan masalah pada komputer Windows 10 anda.

Ralat Kemas kini Windows 0x80073712 pada Windows 10

Ralat Windows 10 0x80073712

1] Jalankan Alat DISM

Apabila anda menjalankan alat DISM, ia akan membaiki Imej Sistem Windows dan Windows Component Store di Windows 10. Anda akan mempunyai pelbagai pilihan termasuk / ScanHealth, / CheckHealth, dan / RestoreHealth . Dalam arahan arahan yang tinggi, anda perlu menjalankan perintah berikut:

DISM.exe / Online / Cleanup-image / Restorehealth

Semasa anda menjalankan alat ini, log dibuat di C: \ Windows \ Logs \ CBS \ CBS.log. Proses ini memakan masa sekitar 15 minit atau lebih bergantung pada tahap rasuah.

Walaupun kemungkinannya lebih kecil, jika klien Pembaruan Windows Anda sudah rusak , Anda akan diminta untuk menggunakan pemasangan Windows yang sedang berjalan sebagai sumber pembaikan atau menggunakan folder Windows berdampingan dari bahagian rangkaian, sebagai sumber fail . Dalam kes ini, anda perlu menjalankan arahan lanjutan untuk memperbaiki Pembaruan Windows yang rosak:

DISM.exe / Online / Cleanup-Image / RestoreHealth / Source: C: \ RepairSource \ Windows / LimitAccess

2] Jalankan Pemeriksa Fail Sistem

Menjalankan SFC akan memperbaiki fail Windows yang rosak atau rosak. Anda perlu menjalankan perintah ini dari CMD yang lebih tinggi, iaitu, command prompt dilancarkan dengan hak pentadbir.

3] Membaiki ralat cakera keras

Sekiranya cakera keras anda mempunyai masalah dengan integriti, kemas kini akan gagal kerana sistem akan menganggapnya tidak sihat. Anda harus menjalankan chkdsk di command prompt untuk menyelesaikan masalah tersebut.

4] Jalankan Penyelesai Masalah Kemas kini Windows

Anda harus menjalankan Penyelesai Masalah Pembaruan Windows terbina dalam dan melihat apakah itu membantu anda.

5] Jalankan penyelesai masalah dalam talian Microsoft

Anda juga boleh memperbaiki Kesalahan Pembaruan Windows menggunakan penyelesai masalah dalam talian Microsoft. Mungkin ini akan membantu.

Beritahu kami jika panduan ini membantu anda menyelesaikan masalah ini.

0x80073712