Cara menggunakan Wang Microsoft pada Windows 10

Ramai di antara anda mungkin menyedari Microsoft Money dan telah menggunakannya pada masa lalu. Bagi mereka, yang pertama kali mendengar nama ini, beritahu saya bahawa ini adalah program perisian pengurusan kewangan peribadi dari Microsoft . Ia mempunyai kemampuan untuk melihat baki akaun bank, membuat anggaran, dan mengesan perbelanjaan, antara ciri lain. Namun, Microsoft Money telah dihentikan pada tahun 2009 oleh syarikat tersebut dan mereka mengeluarkan alternatif bernama Microsoft Money Plus Sunset pada tahun 2010 , tetapi tidak memiliki beberapa fitur yang disediakan oleh versi sebelumnya.

Oleh sebab itu, kami mendapati bahawa banyak orang yang bergantung pada perisian ini masih menggunakan Microsoft Money . Hingga Windows 8.1, orang-orang berjaya menggunakan versi sebelumnya. Tetapi sekarang dengan Windows 10 , perisian ini benar-benar dicabar kerana masalah keserasian. Oleh itu, perisian sepertinya tidak berfungsi pada Windows 10 dan ralat berikut muncul semasa dilancarkan:

Wang memerlukan Internet Explorer 6 berfungsi dengan baik. Pasang semula Internet Explorer 6 supaya komponen ini dapat ditambahkan.

Microsoft-Wang-Windows-10

Oleh itu, bagaimana anda membuat perisian ini berfungsi dengan Windows 10 ? Sekiranya anda mengikuti jawapan utas Komuniti Microsoft ini, anda boleh menjadikan program ini berfungsi pada OS baru . Inilah yang perlu anda lakukan:

Gunakan Microsoft Money pada Windows 10

Sebaiknya buat titik Pemulihan Sistem sebelum mencuba langkah-langkah yang disebutkan di bawah.

1. Tekan kombinasi Windows Key + R , ketik regedit dalam kotak dialog Run dan tekan Enter untuk membuka Registry Editor.Regedit-W-10

2. Navigasi ke lokasi pendaftaran berikut:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ WoW6432Node \ Microsoft \ Internet Explorer

Microsoft-Wang-Windows-10-1

3. Di lokasi pendaftaran ini, sorot kunci Internet Explorer di bahagian kiri. Kemudian di panel kanan yang sesuai, cari rentetan pendaftaran bernama Versi , nilai lalai ditetapkan ke 9.11.10240.16384 . Klik dua kali padanya untuk menukar data Nilai .

Microsoft-Wang-Windows-10-2

4. Pada kotak di atas, ubah data Nilai dan tetapkan ke 9.11.10240.0 .

Klik OK , mulakan semula sistem anda untuk membuat perubahan berkesan. Setelah menghidupkan semula mesin, buka Microsoft Money dan ia seharusnya berfungsi dengan baik sekarang.

PS: Sekiranya anda kemudian merancang untuk membuang menggunakan Microsoft Money , kami menyarankan agar anda memulihkan data Nilai semula rentetan pendaftaran yang disebutkan dalam langkah 3 .

Harap ini berfungsi untuk anda.

Anda mungkin juga ingin melihat Perisian Kewangan Peribadi & Perakaunan Perniagaan percuma.

Original text