Operasi ini telah dibatalkan kerana sekatan yang berlaku pada komputer ini

Anda mungkin pernah melihat mesej Operasi ini telah dibatalkan kerana terdapat sekatan yang berlaku pada komputer ini pada komputer Windows anda dalam pelbagai keadaan. Ini mungkin terjadi ketika Anda terus menambahkan Printer, mungkin ketika Anda mengklik hyperlink di Outlook, Excel atau Word, atau ketika Anda mencoba menjalankan program apa pun.

Operasi ini telah dibatalkan kerana sekatan pada komputer ini

Pada dasarnya, jika pentadbir sistem telah menetapkan beberapa batasan untuk menjalankan operasi apa pun, anda akan melihat kotak ralat ini semasa anda cuba menjalankan operasi tersebut. Sekiranya anda adalah pentadbir di PC anda, mungkin ada beberapa perisian keselamatan yang meletakkan sekatan ini.

Operasi ini telah dibatalkan kerana sekatan yang berlaku pada komputer ini

Sekiranya anda melihat mesej ini berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda cuba. Kini tidak ada satu-satunya penyelesaian yang sesuai untuk semua masalah ini yang boleh ditawarkan oleh sesiapa sahaja.

Catatan ini hanya memberi anda arahan untuk bekerja. Anda perlu melihat kapan mesej itu muncul dan kemudian periksa apa yang berlaku untuk sistem anda dan yang sesuai untuk anda.

1] Jika anda menerima mesej Operasi ini telah dibatalkan kerana sekatan yang berlaku pada komputer ini atau polisi organisasi anda menghalang kami menyelesaikan tindakan ini untuk anda apabila anda mengklik hyperlink di Microsoft Outlook, jalankan Microsoft Fix It. Sila periksa apakah ini berlaku untuk versi anda. Anda juga boleh menetapkan semula tetapan Internet Explorer dan melihat apakah itu membantu anda.

2] Jalankan gpedit.msc untuk membuka Editor Dasar Kumpulan dan arahkan ke tetapan berikut:

Konfigurasi Pengguna> Templat Pentadbiran

Di sini anda akan melihat tetapan Dasar untuk Panel Kawalan, Desktop, Rangkaian, Folder Dikongsi, Menu Mula, Sistem dan banyak lagi. Sekiranya anda menerima mesej ini semasa anda membuka elemen apa pun, anda mungkin perlu menyemak tetapannya di sini dan mengetahui apakah ada yang dikonfigurasikan.

Sebagai contoh, jika anda menerima pesan ini ketika anda mencoba membuka Prompt Perintah atau Registry, anda harus mematikan akses Cegah ke prompt perintah dan P mencegah akses ke tetapan alat penyuntingan pendaftaran masing-masing.

Anda tentu saja mesti log masuk sebagai pentadbir, dan versi Windows anda mesti dihantar bersama GPEDIT.

3] Sekiranya anda tidak membuat perubahan atau tidak ingat melakukan apa-apa, apa yang harus anda lakukan ialah mengenal pasti tetapan Registry atau Policy Policy yang mempengaruhi anda dan mengubahnya.

4] Buat Titik Pemulihan Sistem terlebih dahulu dan kemudian tetapkan semula tetapan Keselamatan Windows ke nilai lalai dan lihat apakah itu sesuai untuk anda. Sekiranya tidak, anda harus kembali ke titik pemulihan yang dibuat.

5] Anda mungkin ingin melihat catatan ini - Beberapa tetapan dikendalikan oleh organisasi anda.

Kongsi contoh khusus anda dan bagaimana anda berjaya menyelesaikan masalah tersebut untuk kepentingan orang lain.

Operasi ini telah dibatalkan kerana sekatan pada komputer ini