Dayakan Penasihat Kandungan di Internet Explorer 11 pada Windows 10

Content Advisor adalah ciri dalaman Internet Explorer yang membolehkan anda melihat kandungan di seluruh web. Ini adalah alat untuk mengawal jenis kandungan yang dapat diakses oleh komputer anda di Internet. Setelah anda menghidupkan Penasihat Kandungan, hanya kandungan yang dinilai yang memenuhi atau melebihi kriteria anda yang dapat dilihat. Anda boleh menyesuaikan tetapan agar sesuai dengan pilihan anda. Ibu bapa yang bimbang dengan kandungan web yang tidak sesuai, yang mungkin terdapat oleh anak mereka, boleh menggunakan ciri ini untuk membuat sekatan. Alat ini menggunakan penyaringan Platform untuk Pemilihan Kandungan Internet (PICS) untuk menyapu kandungan yang tidak sesuai dari Internet. Ringkasnya, ia adalah topeng keselamatan untuk melayari laman web.

Dayakan Penasihat Kandungan Di Internet Explorer

Sekiranya anda telah menggunakan Internet Explorer 8 atau yang lebih rendah, maka dalam lelaran tersebut, Content Advisor telah tersedia untuk mengkonfigurasi tetapan penyemak imbas itu sendiri, tetapi dalam edisi yang lebih baru dari Internet Explorer 10 dan Internet Explorer 11 , ciri tersebut tidak tersedia di Pilihan Internet> tab Kandungan tetapan penyemak imbas dan anda mesti mengaktifkannya dari bahagian Windows yang berbeza . Microsoft telah membuatnya dengan cara ini kerana tidak banyak pengguna yang menggunakannya.

Artikel ini membincangkan tentang bagaimana menyediakan Penasihat Kandungan dalam Tetapan Pilihan Internet, menggunakan Editor Dasar Kumpulan .

1. Tekan kombinasi Windows Key + R , ketik put gpedit.msc dalam kotak dialog Jalankan dan tekan Enter untuk membuka Editor Dasar Kumpulan Tempatan .

2. Navigasi di sini:

Konfigurasi Pengguna -> Templat Pentadbiran -> Komponen Windows -> Internet Explorer -> Panel Kawalan Internet -> Halaman Kandungan

Dayakan-Kandungan-Penasihat-Untuk-Internet-Penjelajah-10-11

3. Pada peringkat ini, tetingkap Dasar Kumpulan anda akan menyerupai yang ditunjukkan di atas. Di sini klik dua kali pada dasar Tunjukkan Penasihat Kandungan pada Pilihan Internet untuk mendapatkannya:

Dayakan-Kandungan-Penasihat-Untuk-Internet-Penjelajah-10-11-14. Di tetingkap yang ditunjukkan di atas, pertama pilih Enabled dan kemudian klik pada Apply diikuti dengan OK . Anda sekarang boleh menutup tetingkap Editor Dasar Kumpulan Tempatan .

5. Sekarang tekan Windows Key + R , ketik inetcpl.cpl di kotak dialog Jalankan dan tekan Enter . Sekarang beralih ke tab Kandungan di tetingkap berikut sehingga muncul:

Dayakan-Kandungan-Penasihat-Untuk-Internet-Penjelajah-10-11-2

6. Untuk sub tajuk Tajuk Penasihat Kandungan di tetingkap Internet Properties , klik Aktifkan . Berikan hak pentadbiran sekiranya diperlukan. Sekarang di tetingkap berikut, anda boleh memilih jenis penyaringan yang anda perlukan mengikut keperluan anda. Klik Terapkan , OK apabila anda selesai.

Dayakan-Kandungan-Penasihat-Untuk-Internet-Penjelajah-10-11-3

Mudah-mudahan anda dapat menjadikan ciri ini produktif.

Baca berkaitan : Cara menetapkan, menetapkan semula, mengubah tetapan & kata laluan Penasihat Kandungan dalam Pilihan Internet.