Kesalahan menyalin fail atau folder, Nilai yang diminta tidak dapat ditentukan

Sekiranya anda melihat pesan ralat Nilai yang diminta tidak dapat ditentukan ketika menyalin fail atau folder dari iPhone atau telefon Android di komputer Windows 10, maka catatan ini bertujuan untuk membantu Anda. Kami akan menggariskan beberapa penyelesaian yang boleh anda cuba untuk membantu anda mengatasi masalah ini.

Kesalahan menyalin fail atau folder, Nilai yang diminta tidak dapat ditentukan

Nilai yang diminta tidak dapat ditentukan

Nilai yang diminta tidak dapat ditentukan

Kesalahan biasanya berlaku ketika cuba menyalin keseluruhan folder DCIM dengan menyeret dan melepaskan ke komputer riba anda atau apabila terdapat banyak fail dalam satu folder.

Yang membantu ialah menyambungkan peranti mudah alih anda ke PC anda, kemudian tekan kombinasi kekunci WinKey + E untuk membuka File Explorer.

Pada panel navigasi di sebelah kiri, klik PC ini , kemudian seret dan lepaskan setiap folder dari dalam folder DCIM pada iPhone atau telefon Android anda ke Windows 10.

Sekiranya ia adalah folder dengan banyak fail, kesalahan itu mungkin berlaku lagi. Sekiranya ini berlaku, anda boleh cuba memindahkan fail secara berkumpulan dengan jumlah tertentu.

Anda juga boleh mencuba menggunakan port / kabel USB yang lain.

Sekiranya anda masih menghadapi masalah dan fail atau folder yang ingin anda salin ke PC Windows 10 anda disimpan pada kad SD pada peranti mudah alih anda, anda boleh mengeluarkan kad SD dan memasukkannya ke dalam pembaca kad dan kemudian memasukkannya ke dalam komputer anda dan salin dari sana ke komputer anda.

Laluan lain yang boleh anda lalui adalah memuat naik fail atau folder ke perkhidmatan cloud seperti OneDrive dan kemudian memuat turunnya ke komputer Windows 1o anda.

Bacaan berkaitan:

  • Kesalahan yang tidak ditentukan semasa menyalin fail atau folder
  • Kesalahan Menyalin Fail atau Folder, Sumber yang diminta sedang digunakan.