Betulkan ralat Err_Connection_Closed pada Windows 10

Semasa mengunjungi laman web atau melayari beberapa halaman, jika anda mendapat Halaman web ini tidak tersedia, Err_Connection_Closed message dan laman web gagal dimuat, ini hanya bermaksud ada masalah dengan sambungan rangkaian anda. Anda juga mungkin mendapat ralat yang serupa termasuk Err_Network_Changed , Err_Connection_Reset dan Err_Internet_Ralat yang tidak berkaitan dalam penyemak imbas yang berbeza seperti Chrome, Edge, dan Firefox.

Err_Connection_Tutup

Err_Connection_Tutup

Sejak itu, masalah rangkaian, PC Windows 10 dan sambungan internet anda bertanggungjawab untuk ini. Pastikan anda menyegarkan penyemak imbas anda sebelum mengikuti langkah-langkah di bawah untuk menyelesaikan masalah Err Connection Closed. Sebelum anda memulakan, periksa sambungan internet anda dan kemudian tekan CTRL + F5 untuk memuat semula halaman web dengan keras dan melihat apakah itu berfungsi.

1] Periksa Kabel Rangkaian anda, Mulakan Semula Penghala Anda dan Sambungkan Semula

Pastikan anda memeriksa kabel yang ada di komputer anda atau ke penghala anda. Sekiranya anda menyambung melalui WiFi, pastikan anda menghidupkan semula penghala anda sekali. Terakhir, anda selalu boleh membuat Windows melupakan WiFi yang sudah anda sambungkan dan kemudian menyambung semula.

2] Keluarkan Proksi

Windows tidak dapat mengesan tetapan proksi rangkaian ini secara automatik

  • Tekan Windows Key + R kemudian ketik " inetcpl.cpl " dan tekan enter untuk membuka Internet Properties.
  • Seterusnya, Pergi ke tab Sambungan dan pilih tetapan LAN.
  • Hapus centang Gunakan Pelayan Proksi untuk LAN anda dan pastikan " Mengesan tetapan secara automatik " dicentang.
  • Klik Ok kemudian Terapkan dan but semula PC anda.

Sekiranya anda menggunakan perkhidmatan proksi pihak ketiga, pastikan untuk melumpuhkannya.

3] Flush DNS, set semula Winsock dan tetapkan semula TCP / IP

Kadang-kadang laman web tidak dapat diselesaikan kerana DNS di PC anda masih mengingat IP lama. Oleh itu, pastikan Flush DNS, Reset Winsock dan Reset TCP / IP.

Anda juga boleh menggunakan FixWin perisian percuma kami untuk menjalankan ketiga-tiga operasi ini dengan satu klik.

4] Gunakan DNS Awam Google

Sekiranya tidak membantu, gunakan Google Public DNS dan lihat apakah itu sesuai untuk anda. Anda perlu secara jelas mengubah tetapan DNS di sistem operasi anda menggunakan alamat IP DNS. Setiap kali anda memasukkan nama domain ke dalam penyemak imbas, adalah fakta yang diketahui bahawa DNS akan mencari alamat IP nama domain dan mengembalikan hasilnya kepada anda.

  • Pertama sekali, klik kanan pada ikon Rangkaian bar tugas dan pilih Pusat Rangkaian dan Perkongsian.
  • Pilih "Ubah Tetapan Penyesuai".
  • Cari sambungan rangkaian yang digunakan untuk menyambung ke internet; pilihannya mungkin "Sambungan Kawasan Setempat" atau "Sambungan Tanpa Wayar".
  • Klik kanan padanya dan klik Properties.
  • Pilih tetingkap baru untuk memilih "Internet Protocol 4 (TCP / IPv4)" dan kemudian klik butang Properties.
  • Klik kotak centang untuk "Gunakan alamat pelayan DNS berikut" di tetingkap baru.
  • Masukkan 8.8.8.8 dan 8.8.4.4
  • Akhirnya, klik OK dan keluar.

5] Lumpuhkan Sementara Antivirus dan Firewall

Kedua-duanya seperti pengawal keselamatan untuk OS. Sekiranya ia menandakan laman web yang berniat jahat atau bahkan menganggapnya kerana kesan positif palsu, respons dari laman web tersebut akan disekat. Cuba lumpuhkan kedua-dua AnitVirus dan Firewall untuk melihat apakah ia berfungsi. Sekiranya demikian, anda perlu menambahkan laman web tersebut sebagai pengecualian, dan kemudian mengaktifkannya. Itu mesti berfungsi seperti daya tarikan.

6] Lumpuhkan Sambungan Penyemak Imbas

Kadang kala sambungan juga boleh menyebabkan masalah. Pastikan untuk melumpuhkan semua sambungan dan kemudian cuba melayari laman web. Anda boleh menggunakan mod Penyamaran dan melihat apakah anda boleh mengakses laman web. Sekiranya anda menggunakan Chrome, gunakan alat Bersihkan untuk mengimbas masalah malware penyemak imbas.

Harap sesuatu dapat membantu!

Original text


Err_Connection_Tutup